*

karikilpio

SDP:stä ei ole Suomen eikä EU:n pelastajaksi

Vaikka Ylen uusin gallup on nostanut verottaja- ja tulonjakajapuolue SDP:n  Keskustan jälkeen toiseksi, ei ole nykytilanteessa mitään takuita, että Suomi SDP:n johdolla ja hallitukseen nousulla yksin pelastaisi Suomen taantumasta, ylivelkaantumisesta vakautetuksi ja kilpailukykyiseksi maaksi. Missä ovat SDP:n uskottavat talousnäytöt?

Kukapa uskoisi Suomen palaavan hyvinvointivaltioksi  Rinteen johdolla edellisen, saamattoman hallituskauden jälkeen? Tarvitaan tuottavia tekojakin eikä pelkkää katteetonta puhetta ja sanahelinää.

http://yle.fi/uutiset/perussuomalaisten_syoksy_jatkuu_sdpn_kannatus_pomp...

Toisaalta  edellisten hallitusten leväperäisen talouspolitiikan jälkeen SDP:stä ei ole myöskään EU:n ja euromaiden pelastajaksi eikä ”elvyttäjäksi”.  Ainoastaan EU:n maksumieheksi ja  lisää Suomen taannuttajaksi. Se ei pelastaisi Suomea hyvinvointivaltioksi, vaan tekisi siitä EU:n kriisimaan. Eikä siinä kaikki.   Karu totuus on, että EU ja euromaat ovat yhä kriisissä.

MOT:in mukaan uusi kaaos uhkaa euroaluetta. Pankkikriisi on ja uhkaa edelleen.  IMF:n mukaan euroalueen pankeilla on ns. kutsuttuja, järjestämättömiä lainoja yli 900 miljardin euron edestä. Joutuvatko euromaat taas niiden maksumiehiksi? Mistä rahat SDP? Tässä tarkemmin:

http://yle.fi/uutiset/mot_uusi_kaaos_uhkaa_euroaluetta/8426682

Kaiken koetun ja nähdyn jälkeen SDP:n hartiat ovat yksin liian kapeat talouden kohentajaksi niin meillä Suomessa kuin EU:ssakin.  Mistä SDP löytäisi sellaisen sammon, että Suomen talous nousisi  esimerkiksi 1980-luvun tasolle?  Onko Suomella pian Kreikan tie edessään kansallisen yhteistyökyvyttömyyden vuoksi? Onko Suomella enää malttia vaurastua? Missä ovat SDP:n katteettomat näytöt?

Aina on muistettava vanha totuus, etteivät gallupit äänestä. Vaalitulos on eri totuus.

PS. UUSIN YLEN GALLUP näyttää perussuomalaisille yhä laskusuhdannetta:

http://www.ilkka.fi/uutiset/kotimaa/ylen-kysely-perussuomalaisten-lasku-...

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

4Suosittele

4 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (62 kommenttia)

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Mistä SDP:n lääkkeet Suomen ja EU/euromaiden pelastamiseksi?

VRT: http://Velkakello.fi

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Ei SDP:stä ole Suomen pelastajaksi, koska juuri SDP on Suomen alasajon takana. Jo ennen kevään 1991 eduskuntavaaleja demarit halusivat, että Kokoomus ja Keskusta (porvarihallitus) tekevät likaisen työn - valtiopetoksen - EU:hun liittymisessä.

EY-suurlähettiläs Erkki Liikanen junaili asioita presidentti Koiviston toivomusten mukaisesti. Oppositiossa ollutta SDP:tä informoitiin Erkki Tuomiojan kautta.

Eikä sovi unohtaa sitä, että juuri demarit järjestivät 1990-luvun laman voidakseen etukäteen EY-mukauttaa Suomen perustuslain.

Käyttäjän tepposuontakanen kuva
Teppo Suontakanen

Huhhuh, ai että demarit järjestivät laman ihan itse? Ja että valtiopetoksia on tehty pitkin ja poikin? Kovan luokan väitteitä, olisiko ihan todisteitakin tälle?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #4

Katso kotisivultani http://jormajaakkola.fi

Salaiset asiakirjat ja perustuslain muuttaminen laittomalla tavalla (valtiopetos) eivät ole demokratiaa.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #4

Ilman tarkoituksella tehtyä lamaa ei olisi poikkeuslakia, jolla Suomi liitettiin ETA:an ja EU:hun, olisi voitu saattaa voimaan.
Vahvan markan politiikka oli laman synnyttämistä tarkoituksella.

Tässä on taustatietoa tulevaan raporttiini
http://jormajaakkola.fi/perustuslain%20EY-mukautus

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #4

Kannattaa lukea tämäkin
http://jormajaakkola.fi/Koiviston%20CV

Ei ole minun mielipidettäni, vaan kokoamaani dokumentointia.

Suunnilleen 13000 sivua valtionhallintoa selattuani olen tallentanut pari mapillista asiakirjoja, jotka pitää laittaa kronologiseksi ja loogisesti eteneväksi dokumentoinniksi.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kiitos kommentista JJ. Otetaanpas muistin virkistämiseksi , kuinka EMU-päätös tehtiinkään eduskunnassa. Ketkä olivat EMU-päätöstä vastaan ja ketkä kynsin hampain halusivat päästä EU/EMUn ytimeen ja muistelevat karvaasti, miltä EMU- kakku maistuu nyt nahkurin orsilla. Ja kuka muukin oli niin EMU-myönteinen, että tuli sanottuksi jotain, mitä ei olisi pitänytkään sanoa- oikein dokumentoidustikin kaiken kansan kuullenkin. EMU ja "euroauervaarat" olivat sekoittaneet seireenipuheillaan heidän päänsä. Ja nyt Suomi kärsii heidän ajattelemattomuuksistaan. Mutta oliko EMU vika päätös Suomelle? Mitä mieltä olette siitä?

http://www.youtube.com/watch?v=PwEbyUactDE

Nyt EMU-myönteiste ovat sitten häntä koipien välissä lymyillen ja peitellen mitä tuli sanotuksi ja tehdyksi. Mutta kuka varoitteli EMUn vaaroista, kuka ei?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #10

Kiitos itsellesi Kari hyvästä blogista!

Ei Suomen euro-päätöstä tehty huhtikuussa 1998, kuten youtubesta https://www.youtube.com/watch?v=PwEbyUactDE voisi päätellä.

Ulkopolitiikasta määrännyt Muno Koivisto teki europäätöksensä jo 20.12.1991 siirtäessään Maastrichtin sopimukseen liittyvän liittovaltio-päätöksenteon euroineen kaikkineen pääministeri Esko Aholle.
Dokumentointi löytyy Koiviston omista muistelmista.

Koska Valtiosääntökomitea oli Koiviston huomaamatta saanut aikaan sen, että Suomen markka kirjoitettiin Hallitusmuodon 72 §:ään jo Ahon hallituksen alkumetreillä, antoi Koivisto Markan hävittämiskikkailun pääministeri Esko Ahon tehtäväksi.

Niinpä 20.12.1993 kirjoitettiin salaiseen pöytäkirjaan tekaistu EMU-varauma, jolla eduskuntaa uskotellen markka hävitettiin ilman lakiesitystä.

Eduskunta siis luuli, että se saisi myöhemmin lakiesityksen markasta luopumiseksi.

Suomen hallituksen sisäpiiri toimi Koiviston ohjeiden mukaisesti ja teki salaisen euro-päätöksensä jo 20.12.1993.

Eikä kaikki vielä tuossakaan, sillä Esko Ahon jo 16.3.1992 eduskunnassa pitämä puhe oli Esko Ahon lupaus markan hävittämisestä eli Maastrichtin sopimuksen hyväksymisestä.
Kirjansa "Suomen tie EU:n jäseneksi" hävittämään joutunut keskeinen EY-neuvottelija Antti Kuosmanen kertoo, ettei Ahon puhetta suunnattu eduskunnalle vaan EY:lle.
Tuo puhe oli kaksi päivää ennen eduskunnan äänestysnäytelmää "jäsenyyshakemuksen jättämisestä".

Kyse ei ollut ollenkaan jäsenyyshakemuksen jättämisen hyväksymisestä, vaan presidentin vallan siirtämisestä eduskunnalle jäsenyyshakemuksen jättämisestä varaslähtönä.

Nimittäin jäsenyyshakemus olikin jätetty Koiviston toivomuksesta jo 27.2.1992. Tästä eduskunta ei tiennyt. Asiaan liittyy salainen Ulkoministeriön muistio. Ulkoministeriö oli ulkopolitiikasta määränneen presidetti Koiviston ministeriö.

Demarit varmistivat Koiviston tahdon eli EY-hakemuksen jälkikäteisen hyväksymisen tekemällä Vasemmistoliiton ehdotukselle vastaehdotuksen hallituksen luottamuslauseäänestykseen.

Demareiden tekemä Hallituksen EY-toimintalinjaa tukenut ehdotus voitti. Tämän jälkeen oli äänestyksessä vastakkain kaksi hallituksen (Koiviston) EY-toimintalinjaa puoltavaa kantaa eli hallituksen tiedonanto sellaisenaan ja demareiden toivomana.
Hallituksen EY-toimintalinjaa vastaan äänestäneillä kansanedustajilla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin äänestää tyhjää.
Onko tämä demokratiaa?
Se on juonittelevaa SDP-läistä ja maunokoivistolaista demokratiaa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #21

JJ: Orwellilaisittain sanoen: toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset ja ellei ole heidän puolellaan on heitä vastaan. Se on sitä tasa-arvoista, solidaarista demokratiaa pajunköytenä syötettynä koko kansalle. Eli poliittista kaupantekoa ja ihmisten manipulointia. Gallupeillakin.

Oma suu siis lähempänä kuin konttisten suut.Kansan äänin.

Suurlakkouhilla ei Suomesta tehdä hyvinvointivaltiota , vaan yhteisvastuulla ja kitkattomalla yhteistyöllä. Kreikka varottavana esimerkkinä suurlakkoilusta.

Hyvinvointia ei voi jakaa, ellei sitä luoda. Mistä uudet nokiat?

Onko juridisesti hyväksyttävää, että korporaatiot kiristäen lakoilla jne painostavat perinteisiä perustuslainmukaisia valtiomahteja (3) osin myös neljännen valtiomahdin median säestäminä? Jopa ylittäenkin niiden painoarvon sanelupolitiikallaan. Onko se hyväksi vai pahaksi asiaksi demokratian, parlamentarismin, talouden, oikeudenmukaisuuden tai muun yhteiskuntaelämän kannnalta? Eli ylittäväkö korporaatiot - oikeutetusti/hyväksytysti vaiko laittomasti silloin tällöin perustuslain mukaiset valtiomahdit painoarvoltaan?

Toisaalta onko jatkuva vaalikeskeinen ajattelu ja manipuloivat gallupit tehokasta poliittista toimintaa haittaava ja kalvava syöpä, joka johtaa vain poukkoilun politiikkaan ja populismiin? Eikä kestävän kehityksen tehokkaaseen ja rationaaliseen sekä pitkäjänteiseen kansantalouteen.

Korporaatioilla tarkoitan sekä työnantajien että työntekijöiden ay-liikettä.Etujärjestöjä.

Kysymys. Kumpi hallitsee enemmän Suomea 1) kansan valitsemat edustajat/valtuutetut vaiko 2) etujärjestöpomot?

DEMOKRATIAN heikkous on siinä, että siinä on riitelevät puolueet (Platon) ja sekametelisoppaa hämmentämässä nykyään myös mafiamaiset, tuottamattomat etujärjestöt.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

JJ. Ei ole demareista Suomen pelastajiksi, ei he ole pystyneet pelastamaan 1990-luvun vaihteessa menettämäänsä punapääomaakin. SDP on ainoastaan lisäetuja ja veroja vaativa tulonjakopuolue - eikä tuottaja-ja yrittäjäpuolue. Yrittäjän lompakolla SDP kyllä on mielellään käymässä kaikin (ay)poliittisin ja juridisin rahanlypsykeinoin. Työ on heidän ahneuttaan saatu hinnoitelluksi liian kalliiksi, jotta Suomi pärjäisi markkinoilla muita maita vastaan.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Ketkäs sen yrittäjien tuloksen tekee? Tuotteen jonka se myy?
Yrityksen omistaja ja yrityksen seinät ei tuota mitään yksin.

Ketkäs ne hinnat määrää mihin on löyty oma kate ,minkä palkansaajat ostaa ?

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Liikasen jälkeen siellä on runnonut Suomen "puolesta":
S.Niinistö
O.Rehn
J.Katainen
Jan Vapaavuori

Ja Sale ja Rehn ei tietenkään "tiennyt" Saksan Ranskan pankkien veloista jota autettin "kreikan" tukipaketeilla.

On SDP outoa porukkaa kun ne oppositiostakin "avittaa" Kepu kok jo SOTESSAKIN -07

Hallitus pestasi amerikkalaiskonsultin ideoimaan seuraavaa hallitusohjelmaa

-Yksi maailman suurimmista kaupallisista konsulteista on värvätty avustamaan pääministerin esikuntaa seuraavan hallitusohjelmien -07-11 laatimisessa. Amerikkalainen McKinsey & Company on laatinut suunnitelmia muun muassa
-Suomen terveydenhuoltojärjestelmän ja
-kilpailupolitiikan uudistamisesta.
- Sopimuksen konsultin kanssa on tehnyt valtioneuvoston kanslia.
YLE

Talous18.2.2010

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Onko kepusta Suomen pelastajaa?
Kepu kuntien päättäjäthän on kepulaisia ,eduskunnastakin kepulaisia kansanedustajia.
Ohjeet kunnille tulee kepu-hallitukselta 12v.,
kok-hallitukselta 4v.Kuntaministeri Virkkuselta/ Risikolta-11-15.

-Mistähän se Suomen tila johtuu ,sopii katsoa mistä julkisenpuolen velka johtuu

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701212200057553...

Tapani Tölli myönsi -10 Kuntien velkojen olevan 10 Mrd alijäämäinen.
-Tarkastuksien yhteydessä selvisi että kuntien luultu ylijäämä olikin 10 miljardia alijäämäinen.
Kuntalehti/SKL
Kuntaministerit
H.Manninen-05-07
Kiviniemi-07-10
T.Tölli-10-11

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kiitos Kari linkistä
http://yle.fi/uutiset/mot_uusi_kaaos_uhkaa_euroalu...

Mitä mahtaa ajatella iäisyysmatkalle valmistautuva Mauno Koivisto?

EU:hun ja euroon meno salaisilla asiakirjoilla ja valtiopetoksellisilla konsteilla oli Koiviston tahto.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

JJ.Lisäkaaoksena on kaiken kukkurana ja ratkaisemattomana kiviriippana sekä EU:n olemassaolon kompastuskivenä valtavat pakolaisvirrat. Kuinka EU:n käy sen painiskellessa sekä pankkikriisin että pakolaisprobleeman kanssa?

Saa nähdä mitä hyvityksiä Turkki itselleen vaatii EU:lta, ettei se päästäiksi miljoonapäistä pakolaispopulaa EU-maiden harmiksi alueeltaan? EU elää moniongelmaista kriisikaa. Mutta kuinka kauan integraatio pysyy kasassa, kun nämä ongelmavyyhdit käyvät jäsenmaiden sietokyvylle ylivoimaisiksi?

Taisi koko EU ja EMU/euro olla pohjimmiltaan suuruudenhullu yritys.

EU:n ja euromaiden yhdenmukaisuus on pelkkää utopiaa.

* Entinen Euroopan parlamentin jäsen Otto von Habsburg muotoilee Euroopan integraatiosta seuraavaa:

- "Euroopalla ei ole kansaa, ei yhteistä kulttuuria, ei riittävän voimakasta kohtalonyhteyttä eikä yhteisvastuun tunnetta, jotta sen kansalaiset voisivat hyväksyä perustuslain omien lakiensa yläpuolelle." Nähty ja koettu asia.

Ilman kansanäänestystä perustuslakisopimuksilla ei voi olla laillisuutta kansalaisten silmissä. Suomikin vietiin EMUun ja euromaaksi ilman sallittua kansanäänestystä. Toisaalta alkuperäisiä säännöksiä on rikottu. Mallina no bailout -sääntö, että jokainen jäsenmaa vastaa omista veloistaan ja kansantaloudestaan eikä niitä ujuteta muiden jäsenmaiden maksettaviksi.Konkurssikypsä, tilastohuijari-Kreikka varottavana esimerkkinä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Onko niin, että mitä useampi kokki sitä huonompi soppa eli puolueet ja etujärjestöt maustamassa kansantalouden sekametelisoppaa kukin makunsa mukaisesti? Ja tuloksena on odotetusti fiasko eli ylikiehuminen, pannukakku tai pohjaan palaminen. Ainakin siltä näyttää nyky-Suomessa.

Onko Suomessa kansantalousasiat liian hyvin, kun järki on jäänyt narikkaan?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

HS/EP/6.11.2015/A33: EU tukistaa Suomea velkaantumisesta. Suomi rikkoo EU:n velkasääntöä ja uhkaa jäädä myös EU:n kasvujumboksi vuonna 2017.

www.hs.fi/talous/a1446715368225

ELI Suomella ei ole enää varaa velkaantumiseen.MOT.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Joko Suomi on vaarassa ajautua kaaokseen? Professori vastaa:Talouselämä 6.11.2015 klo 11:58/ETUSIVU

www.talouselama.fi/uutiset/professori-ylelle-halli...

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Mitkä on kepu,kok ,rkp lääkkeet EK vaatimiin eläkeuudistukisiin -91-96
10-15?

-Noin niinkuin eläkeläisten kannalta.
Myös palkansaajien ,joiden veroilla yhteiskuntaa pyöritetään.

Entä eläkeläisten ideksikorotusten leikkauksista -92-11 jolloin ne palautettiin ,mutta ruuan Alv alennus söi ne eläkeindeksin kautta eläkkeistä ja kaikista Kelan etuuksista jotka on sidottu eläkeindeksiin.
Nyt -15-19 jäädytettiin indeksikorotukset. HS laski että eläkeläiset menettää n.13,90e/kk.

Käyttäjän tepposuontakanen kuva
Teppo Suontakanen

Koko premissi on outo, jos oikeasti oletetaan, että SDP yksin saisi koko EU:n, joka tosiaan koostuu useammastakin maasta kuin Suomesta, "pelastettua" tai että SDP saisi myöskään yksin Suomen asioita muutettua. Ellei SDP saa yksinkertaista enemmistöä eduskuntaan, ei se voi yksin sanella päätöksiä siellä.

Samoja katteettomia näyttöjä voisi toki kysyä edellisiltä pääministeripuolueilta keskustalta ja kokoomukselta. Se oli SDP-vetoinen hallitus, joka nosti Suomen 90-luvun lamasta ja johti talouskasvuun. Lipposen hallitusten jälkeen on maassa ollut keskusta- tai kokoomusvetoinen hallitus jatkuvasti vallassa.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

#6 Suurkiitokset mielenkiinnosta Teppo Suontakanen!

Suontakanen on ihan pihalla Suomen lähihistoriasta. Miten siitä kansalaiset voisivat tietääkään, koska Mauno Koiviston aikaan liittyy koko joukko salaisia valtionhallinnon asiakirjoja.

Kalevi Sorsa kirjoitti kirjaan "Uusi itsenäisyys", että Euroopan yhdentyminen on demareiden projekti.

Ei yksin Suomen demareiden projekti.

Ulkopolitiikasta määränneen presidentti Koiviston ja Suomen demareiden ongelmana ETA:aan ja EY:hyn liittämisessä oli Suomen valtiosääntö, joka oli Hallitusmuodon 2 §:ään kirjoitetulla vallan kolmijaolla ja Valtiopäiväjärjestyksen 67 §:llä (määrävähemmistösäädökset) maailman modernein.

Minkään muun Euroopan valtion valtiosäännössä ei ollut kyseisiä pykäliä.

Määrävähemmistösäädökset oli asia, joka vasemmistoa harmitti, koska se ei voinut tehdä vallankumousta yksinkertaisella enemmistöllä.

Laman tulo varmistettiin devalvoimattomalla ECU-kytkennällä kesäkuun alussa 1991. Tuolloin Suomen Pankin johtokunnan vähemmistö (Kalevi Sorsa ja Markku Puntila) voitti enemmistön.
Miksiköhän näin, että vähemmistö voitti enemmistön?

Holkerin hallituksen oikeusministerin Tarja Halosen esittelemä määrävähemmistösäädöksen purku jäi lepäämään.
Syksyllä 1991 ko lakiesitys ei enää kelvannutkaan oppositiossa olleille demareille. Demarit halusivat vielä pidemmälle menevän määrävähemmistösäädösten purkamisen.
Marraskuussa 1991 tapahtui laiton kellutus, valtiontalous oli kuralla, joten poikkeuslaki äänestettiin voimaan 17.1.1992 niin, etteivät kansanedustajat edes tienneet, mitä kyseisellä valtiopäiväjärjestyksen tilapäisellä muutoksella eli poikkeuslailla tullaan tekemään.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Teppo Suontakaselle faktoja EU:lta ja professorilta: Onko Suomi menossa ylivelkaantuneena kaaoksen partaalle saamattomien hallitustensa vuoksi?

www.hs.fi/talous/a1446715368225

https://www.google.com/search?q=onko+suomi+kaaokse...

Mikä on demarien osuus tähän ylivelkaantumis- ja kaaosriskiin?

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Totta.Kuten tähänkin SDP täytyy saada muut hallituspuolueet taakseen jos se jotain on päättänyt.Eli ennemmistön joka on aina hallituspuolueiden eduskuntaryhmät.

Ei tule mielee muita kuin PS jotka ei olis istnut hallituksissa missä demaritkin on ollut.Kepu,kok politiikkaa ajamassa.
Lipposen/Salenkin aikana hallitus:
sdp
vas
kok
rkp
vihr
Pitkälti mentiin Ahon kepu hallituksen/VM Viinasen Kok /VM-virkamiesten leikkauslistoilla ,mitä virkamiehet oli laskenut mihin mennessä velat on tasapainossa EU/IMF vaatimusten mukaan.
Mehän oltiin EU -maa ja rahaliitto EMUN jäseniä heti 1.1-95

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Se oli SDP-vetoinen hallitus, joka nosti Suomen 90-luvun lamasta"

Se oli sdp:n Koivisto joka Suomen siihen lamaan ajoi sitomalla markan Euroopan yhteisvaluuttaan ecuun.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Mutta ei näyttänyt olevan Urpilaisesta eikä Rinteestä moisiin urotekoihin hallituskautenaan: levättiin vain laakereillaan ja nautittiin ministeriaudin kyydistä koko hallituskauden EMUa myötäillen ja sen mrd-päätöksiä kumartaen. Vai mitä? Suomi ylivelkaannutettiin monisukupolvisesti. Lapset ja lapsenlapset maksakoot "elvyttämisen" ja Kreikkatukijaiset...jne...jne...

Oppositiosta on hyvä huudella ja peitellä omaa saamattomuuttaan ja Suomen alasajoa. Vai mitä?

Käyttäjän tepposuontakanen kuva
Teppo Suontakanen

Oliko Urpilainen tai Rinne hallituksissa pääministereinä? Suomi velkaantui porvarijohtoisten hallitusten aikana. Vanhasen II hallituksen aikaan, kun Katainen oli valtiovarainministerinä, iski pankkikriisi, ja sen ajan hedelmiä olemme tässä kitkerästi nauttimassa. Nyt nykyinen hallitus haluaa pakottaa lapset ja lapsenlapset maksamaan paljon suuremman summan, kun yhteiskuntasopua ja hyvinvointivaltiota revitään alas.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #13

Tilanne, jossa me nyt olemme, oli presidentti Koiviston tahto.

Holkerin hallitus oli Koiviston hallitus ja Ahon hallitus oli Koiviston hallitus, koska ulkopolitiikasta määränneen presidentti Koiviston tavoitteena oli EY-jäsenyys.

Lipposen hallitus oli ensimmäinen EY-/EU-hallitus ja sama meno jatkuu riippumatta eduskuntavaalien tuloksesta.

Eduskunnasta tuli 1.1.1994 lähtien kumileimasin, EY-/EU-asioiden keskustelukerho Tanskan mallin mukaisesti.

Euroopan unioni syntyi vasta 1.12.2009, jolloin EU-perustuslaki astui voimaan.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #13

TS. Mutta selvästi Urpilainen ja Rinne toiminnallaan tukivat Suomen kansantalouden alasajoa. Ja nyt nykyinen hallitus joutuu korjaamaan heidän jälkiään. Ja siksi täytyy nyt TEHDÄkin jotain, jotta talous saataisiin taas oikeille raiteille. Se tekee tietysti kipeää.

Hyvinvointi(valtio) ei palaa eikä tule puhumalla ja sormia napsauttamalla. Täytyy pyyteettömästi ja kovasti ponnistellakin sen saavuttamiseksi.Koko kansan.

Saavutetut edut menivät holtittoman EU/EMU/YM-politiikan seurauksena.

Ei heistä- Urpilaisesta /Rinteestä - ollut iiroviinasiksi kuten 1990 vaihteen demaripolitiikan kupruja oikaistaessa Koiviston vahvan markan seikkailupolitiikan ja demarivaltiovarainministerien Loukoski-SP/Liikasen tekemiä konkurssijälkiä korjattaessa. Eikä siinä kaikki...Historia todistaa vääjäämättömästi...

Punapääomakin romahti. Siinäkö näyttömalli demarien talouskyvyistä ?!

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Ai,ai sitä SDP mitä on mennyt tekemään porvari kepu ja kok hallituksissa-03-11

Kuinka sillä yhä on tuollainen valta? Vaikka maassa on ollut -03-19
6 porvaripuoluetta ja eduskunnan enemistönä on porvarit?
Lipponenkin päätti "yksin" kaikesta ,199 muuta istui käsiensä päällä?

-Haloskaltakin vietiin "lautanen" jo -08 ja Lissabonin sopimuksen jälkeen maan asioista päättää pääministeri hallituksen ja eduskunnan kanssa.

EMUA myötäillen ?
Oliko Valtio Suomi tehnyt EMU sopimuksen ? Jonka hyväksyi kepu,kok,rkp,krst enemmistöäänillä-92 jolloin raha-liitto EMU astui voimaan 1.11-93
lähde:
EU -asiakirja/SuomenPankki
(kun itse Kekkonen jo sopi Maasrichtin sopimuksella raha-liitto Emusta ETY-kokouksessa -70 /raha vapautettiin EMU-kokeilua varten -89 .Ei sitä junaa enää mikään sdp pysäyttänyt ,eikä pysäytä muutkaan puolueet)

Mitenkä se nyt sujuu kepun 3 kaudella -03 jälkeen?

VM-virkamiesten arvio ,velkaa 2019 mennessä 124 Mrd.

Kiky-sopimus
Työpaikkoja syntyy n. 35 000 vuoteen 2020 mennessä.
suluissa( Epävarmuustekijöitä runsaasti)
Talous kasvaa n.0,5% 2020 mennessä

JK.Velkapelottelu propakandaa.Suomella vähiten velkaa verrattuna useampaan EU muihin maihin.

BKT/Velat jopa 124% .
Meillä BKT/velat n.62%

Ei pidä uskoa kaikkeen mitä politikot syöttää .
Jos sitä velkaa olisi niin paljon ,niin miten sitä rahaa on jakaa tila- ja muille yrityksille tukina ja poistaa edm.perintö ja metsäveroja?

Nyt on meneillään omaisuuden uusjako II.
I oli Aho/Viinasen aikana.

Käyttäjän tepposuontakanen kuva
Teppo Suontakanen

Puhummeko nyt samasta Koivistosta, joka tieten tahtoen alkoi siirtää Kekkosen ajan presidentin valtuuksia eduskunnalle? Ei niitä päätöksiä presidentin kansliassa tehty.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Suomen lähihistoriaa tuntematon Teppo Suontakanen on kognitiivisen konnotaation uhri.

Käyttäjän tepposuontakanen kuva
Teppo Suontakanen Vastaus kommenttiin #16

Noh noh. Suomen lähihistoria on minulla aivan tarpeeksi hyvin hallussa, etten usko salaliittoteorioihin tai ala syytellä eri ihmisiä ja tahoja valtiopetoksesta.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #19

Salaliittoteoria on olettamus jostakin salaliitosta.

Salaisia asiakirjoja Suomen ETA-/EY-päätöksenteosta on todellakin olemassa.
Olen niiden asianosainen, sillä sain otteen salaisesta EMU-varaumapöytäkirjasta jo 1.12.1999.

Vallan kolmijakoon liittyvän Koiviston konklaavin 6.5.1992 asiakirjojen salaamispäätöksen sain elokuuussa 2002.

http://jormajaakkola.fi/Koiviston%20CV

Koivisto oli tyytymätön Korkeimman oikeuden ratkaisuun ja halusi pelastaa pankit euro-kuntoisiksi saattamalla valuuttalainaa ottaneet yritykset konkurssiin.

Korkein oikeus lakkasi olemasta riippumaton.

Korkein hallinto-oikeus ryhtyi syksyllä 2000 puolustamaan valtiopetokselliseen toimintaan ryhtyneitä koventamalla salaisen EMU-varaumapöytäkirjan salaamisargumentteja.
KHO ei kesällä eikä vielä syksylläkään 2000 uskonut, että ote kyseisestä asiakirjasta oli jo halussani.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #23

Valtionhallinnon asiakirjojen salaaminen murentaa demokratian.

Kuten edeltä käy ilmi, on Korkein oikeus ja Korkein hallinto-oikeus mukana suojelemassa valtiopetoksen tehnyttä korkeata valtiojohtoa, ensisijaisesti silloista ulkopolitiikasta määrännyttä presidentti Mauno Koivistoa.

Koivisto oli diktaattori, joka viisvälitti Suomen valtiosäännöstä ja sitäkautta suomalaisesta demokratiasta.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #23

Tekikö se Kekkonen "salaliittoteorian" Kepun MSP kanssa demareiden syyksi?
Ei mitään uutta.

Kekkonen EMU/Rahaliitto /Maasrichtin sopimus=ETY-kokous Tampereella-70
lähde:
EU-historia/EU-asiakirja.

Koko EU historian ajan kun Suomi on eri sopimuksilla siirtynyt jäseneksi,lukee sopimuksissa Maatalous,maatalous.
Olisko tuolla ja elintarvikeviennillä ollut Kekkosella joku tarkoitus ?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #19

#TS. Mutta onko euro peruuttamaton (Draghi) ja ikuinen? Niinhän sanottiin aiemmin Neuvostoliitostakin. Toisin kävi. Monet talousviisaat ovat sitä mieltä, että EMUun ja euroon liittyminen oli Iso Virhe Suomelle. Tosin jälkiviisaastikin osittain. Osa toki etukäteenkin.Mutta myöhäistä on rypistellä, kun on potaskat pöksyissä. - Mutta miten olisi Islannin malli?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jarmo Makkonen.#7. Olet lukenut historian läksysi hyvin. Olen samaa miltä.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

ECU-kokeilu -89 Holkerin hallitus. Rahan vapauttaminen pankeille.
Syy lamaan .Syntyi luottokupla ,velkaa sai ilman vakuuksia.Pankkeja ei enää valvottu.

Mitä tässä sopimuksessa Esko Ahon hallitus sopi?
Minkä se kuittasi uudestaan Korfulla juhannuksena-94
4kk ennen kuin kansa sanoi KYLLÄ,lokakuussa-94
5kk ennen kun eduskunta sanoi KYLLÄ-marraskuussa-94

HUOM.Hallituspuolueet/suurivaliokunta oli antanut jo luvan. Kansalta saamalla valtakirjalla. vaaleissa-91

Suomen Pankki /Talous- ja rahaliitto EMU!
Talous- ja rahaliitto EMU

-EMU-suunnitelma hyväksyttiin osana Maastrichtin sopimusta, joka allekirjoitettiin helmikuussa 1992
- ja tuli voimaan 1.11.1993.
Huom:-Sopimuksen mukaan talous- ja rahaliittoon edetään kolmen vaiheen kautta.

1. vaihe
Ensimmäinen vaihe alkoi heinäkuun 1990 alussa. Siihen mennessä poistettiin lähes kaikki pääoman liikkeiden rajoitukset EY:n alueella.

2. vaihe
Toinen vaihe alkoi vuoden 1994 alussa. Vaiheen aikana syvennettiin jäsenmaiden talous- ja rahapoliittista yhteistyötä ja tehtiin talous- ja rahaliiton kolmannen vaiheen aloittamisen edellyttämät valmistelut.

Myös Euroopan rahapolittinen instituutti (EMI, European Monetary Institute) perustettiin toisen vaiheen alussa.

EMUn kolmanteen vaiheeseen 1.1.1999 alkaen osallistuvat maat valittiin 2.5.1998.
Euroopan keskuspankki (EKP) perustettiin 1.6.1998. EMI lakkautettiin.

3. vaihe
Kolmannen vaiheen alettua 1.1.1999 euroalueeseen osallistuvien maiden valuuttojen väliset muuntokurssit kiinnitettiin lopullisesti. Euroalueeseen osallistuvat maat ottivat käyttöön yhteisen rahan, euron.

Kolmannen vaiheen alkaminen muutti siihen osallistuvien maiden kansallisten keskuspankkien asemaa olennaisesti. Kotimaista rahapolitiikkaa ei enää ole, vaan rahapolitiikkaa hoitaa eurojärjestelmä. Kansalliset keskuspankit vaikuttavat päätöksentekoon EKP:n neuvoston kautta.

Euroon siirrytään automaattisesti 1.1-99
Ne maat jotka täyttävät EMUN ehdot.
Vaikkei olis silloin täyttänytkään ,ne olisi jossain vaiheessa ollut pakko täyttää,koska sopimus oli tehty Valtio Suomella.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Koivisto katui jälkikäteen omin sanoin tekemiään presidentin valtaoikeuksien karsimista.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Koivisto "katui", mutta ei kertonut kaikkea.

Koivisto markkinoi itseään vallan parlamentarisoijana, ikäänkuin olisi vastakohta presidentti Kekkoselle.
Tosiasiassa Koivisto riisui ensimmäiseksi eduskunnan vallan. Tätä varten maaliskuussa 1989 perustettiin Valtiosääntökomitea, jonka tehtäväksi tuli tutkia, miten alijäämäiset budjetit vanhoissa EY-maissa voimaansaatetaan.

Koiviston harmiksi komiteanmietinnön liitteisiin kirjoitettiin lakiehdotus Hallitusmuodon 72 §:n muutokseksi.
Ehdotuksesta tuli lakiesitys, jolla Koiviston harmiksi Hallitusmuodon 72 §:ään kirjoitettiin lause:
"Suomen rahayksikkö on markka."

Komiteaan kuuluneita isänmaallista henkeä omaavia jäseniä on kiittäminen.
Suomen rahayksikkö on edelleen markka, koska sen hävittäminen oli valtiopetos, rikos, joka ei vanhene.

Markka kikkailtiin Halitusmuodosta ilman eduskunnalle annettua lakiesitystä viittaamalla salaiseen pöytäkirjaan liittyvään tekstiin.
Koivisto antoi tehtävän pääministeri Aholle 20.12.1991...

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Katuuko nyt Kepu,rkp,kok,vihr. kun valta riisuttiin Salelta jo-08 Lissabonin sopimuksella?

Muuten joko olisi aika avata kepun Tiitisen Stasi-lista ,kun kepun päämisteri ,kok presitentilläkään ei kai ole mitään sitä vastaan ?
demu pressakin kun on pois "esteenä" avaamiselle.

Entä -18 arkistot? DDR ja Venäjäkin aukaisi ne jo aikapäiviä sitten. Valkoisten osuus siihen.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Mutta mikä lie Saksan osuus EU/EMU:ssa niiden moottorimaana?

http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/188458-... LUE kommentti 18 alla.

http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/188458-...

Oppiko Saksa molemmista mailmansodista,ettei fyysisin keinoi valloiteta Eurooppaa, vaan on käytettävä juridisia, taloudellisia ja poliittisia pakkopaitoja jäsenmaiden alistamiseen ja orjuuttamiseen? Siististi!

MUTTA kaatuuko EU ja muodostuuko pakolaisvirroista EU/EMU-maiden yhtenäisyyden kompastuskivi?? Se on nyt poliittisen elämän suurin kysymysmerkki(?)

Myös veropakolaiset ovat iso kysymys jäsenmaille: "rotat" jättävät uppoavan laivan. Veroparatiisit pitää saada kuriin. Vai mitä?

Käyttäjän topira kuva
Topi Rantakivi

Edellisessä eduskunnassa Urpilainen piti teatraalista puhetta veroparatiiseista. Tosiasia on, että esim. VER laittoi veroparatiisiin 3 mrd €. Varma ja Ilmarinen oletettavasti hyödyntävät veroparatiiseja. VER ei halua luopua eikä todellista poliittista tahtoa ole.

Voimalehden arkistoista löytyy lisätietoja.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kiitos kommentista Topi Rantakivi. Yhteiskunta on suurta poliittista teatteria ja tyhmä(?) kansa maksaa - tahtomattaan - tuon teatterin,poliittisen pelin ja show:n kustannukset.

Rahasta on tehty jumala ja ahneus on kyltymätön virtuaalitaloudessakin. Ja kaiken pahan alku ja juuri. Kateus ja toisista hyötyminen pitävät siitä huolen. Niin reviirillisesti yksilö- kuin valtiotasollakin tässä niukkuuden maailmassa. Kestävä kehitys on vain hokema ja mantra poliittisessa liturgiassa.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #31

#31
On hyvä, että Mauno Koivisto tuli ottaneeksi joitakin paljastavia kohtia digitaalisesta arkistostaan muistelmiinsa.

Koiviston muistelmissa "Historiantekijät" on kokonainen luku "IV Uusi maailmanjärjestys"

Kannattaa lukea kyseinen puiseva kirja läpi.

Demarit ovat ostaneet kyseistä kirjaa syntymäpäivälahjaksi, joka on ilmeisesti mennyt suoraan kirjahyllyyn pölyttymään.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #32

Selvitäs mikä yhteys on Natollla ja EU.

Lukeeko Maastrichtin sopimuksessa Yhteinen puolustus-92?

Oliko sodan jälkeen Varsovan-liitto? Berliini jaettu.
Mitähän lännellä oli mielessä silloin ? Vastapainoksi NATO.
Suomi vain pieni tekijä noissa kuvioiss silloin.
Vai miksi -08 Lissabonin sopimuksessa on Natosta/Viro,balttianmaat-Suomi.
Miks nyt puolustusministerit Ps Niinistö ja Rkp Haaglund vouhotti Natosta?

EU= Globaali Markkinatalous-USA tuskin on edes Koiviston idea.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela Vastaus kommenttiin #31

UKK-päivät 2009
Pääministeri Mari Kiviniemi:
-Oman kansallisen historiamme näkökulmasta mielenkiintoinen ajanjakso tästä viitekehyksestä on vuodet 1975 – 1995,
- kehitys ETYK-Suomesta EU-Suomeen.

– Kauppatie länteen oli Kekkosen työlistalla 1950-luvulta ja Efta-vapaakauppasopimuksesta alkaen.
-Tuon ajanjakson läpikäyminen ei olisi vain Suomen ulkopolitiikan ja kansainvälisen aseman tutkimusta.
-Se olisi myös yhden sukupolven arvojen ja maailmankuvan hahmottamista eurooppalaisessa muutoksessa.
– Mielestäni voi sanoa, että
-Suomi eteni ETYKistä EU-jäseneksi
-Kekkosen virittämällä visiolla.
- Kekkonen tiesi, mihin kuulumme ja mihin meidän pitää suuntautua.

Ja Visio olikin demareiden ,vaikka jo Santeri Alkiolla oli visio yhteisestä valuutasta ja Euroopan maat USA liittovaltioiden tapaan.
Lähde:
Historia Santeri Alkiosta
Keskusta

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Lainaus:
Varma ja Ilmarinen oletettavasti hyödyntävät veroparatiiseja

Luultavasti ,kukapa sen tietäisi.

Edm.Eläkeyhtiöt kun omistaa EK 50% /SAK 50%.

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

Niin ja tietysti Koivisto ja demarit järjestivät myös NL:n romahduksen ja idänkaupan pysähtymisen jolla oli kohtuullisen suuri merkitys syventämään 90-luvun lamaa. Varmasti pres. Koivistolla ja monella muulla tuon ajan politiikolla on hauskaa jos vaivautuvat lukemaan Jorma Jaakkolan suorastaan hulvattomia salaliittoteorioita.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

AG. Ainakin he vaikuttivat raskaasti punapääoman romahtamiseen vahvan markan ja löysän ulkomaisen lainarahan konkurssipolitiikallaan. Vai mitä arvoisa nettiväki? - Moni demari joutui hunningolle STS:n, Hakan, Kansan, EKAn, Elannon leviämisen/ kaatumisen mukana tai teki lopullisen ratkaisun masentuneena. Et sil viisii.

Punapääoman ohella myös pankit Skop,KOP,SYP ja Yhdyspankki siirtyivät taloushistorian mustille sivuille.

DEMARIEN kaukaisena integraatiotavoitteena lienee EU:n liittovaltio eli EUROSTOLIITTO? Maksoi mitä maksoi...Oletko taas kerran valmis EU:n/EMUn maksumieheksi?

Talous- eli pankkikriisien lisäksi EU:lla on nyt myös kiviriippana ja kompastuskivenä ratkaisematon ja valtava pakolaisongelma "pöydällään".Taitaa EU levitä kuin Elanto aikoinaan?! Jos Turkki avaa rajansa pakolaisvirroille.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

STS ei ollut omistajaa ,joten se päätettiin uhrata KOP ja SYP hyväksi.Vaikka sen varallisuus ei ollut heikompia .

Nythän Tanska ja Ruotsi kiittää siitä ,että veronmaksajien rahoja käytettiin 141 mrd niiden pelastamiseen. Nalle etenkin tykkää.
Vielä kun Aho antoi vapaan velkakirjan Nallen kuitata SYP velkoja valtion verokirstusta.

En porvareina puhus Elannoista enää .Keskityttäs Talvivaaraan ,
Grow Howin lannoitetehtaan myyntiin Norjalle 3-4 mrd tappiolla ,Saksasta ilmnanostoon (O.P Heinonen Kok.) Nokian Troijan-puuhevoset Elop /Ollila jne...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Arto Granlundille mietittäväksi: Mikä on demarien osuus Suomen ylivelkaantumiseen ja ajautumiseen poliittisen ja taloudellisen kaaoksen partaalle? Mitä mieltä olet EU:n Suomellle antamista ylivelkaantumisnuhteista ja professorin kaaosriskipalautteesta?

www.hs.fi./talous/a1446715368225

https://www.google.com/search?q=onko+suomi+kaaokse...

Käyttäjän mattiantero kuva
Matti Kyllönen

Kirjoittaja on oikeassa: ei SDP:stä ole maamme talouden eikä muunkaan uudistajaksi. SDP on näyttänyt kykynsä monessa hallituksessa ja on ollut Suomea viemässä EU:hun ja rahaliittoon sekä "Euroopan vallankäytön ytimeen" Paavo Lipposen tahdon mukaan. Nyt puolue nousee gallupeissa siksi, ettei se tee mitään, paitsi haukkuu hallitusta. Siis puhtaasti populistinen puolue. Toivon, että Sipilän hallitus jaksaa työskennellä määrätietoisesti hallitusohjelmassa mainittujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Suomen suurimmat uhat ovat harmaa talous, ylisuuri ay-liikkeen maata näivettävä valta sekä hallitsematon Eurooppaan ja sen seurauksena myös Suomeen suuntautunut muuttoliike. Viimeksi mainittua on suitsittava laskemalla elintasopakolaisten palvelutasoa ja nopeuttamalla turvapaikanhakijoiden käsittelyä sekä tehostamalla nopeaa palauttamiusta juurilleen.

Käyttäjän sirpaabdallah kuva
Sirpa Abdallah

Samaa mieltä kirjoittajan ja Kyllösen kanssa. SDP on todellakin mitä suurimmassa määrin osoittautumassa populistiseksi puolueeksi. Ne teot aiemmissa hallituksissa ovat laittaneet alulle tämän maan surkean taloustilanteen. Ei sitä muuksi voi suunsoitolla oppositiosta käsin muuttaa. Demarit eivät enää muistele salaisia sopimuksiaan mitä olivat hallituksessa tekemässä. Samoin eivät olleet tukemassa alunpitäen parlamentaarisia käsittelyjä suurissa uudistuksissa, joista nyt kyllä syyttelevät tätä hallitusta. Ovat kuitenkin olleet itse viime hallituskauden lopulla valmiit ottamaan mukaan soteuudistukseen myös keskustan ja PS:N. Tämäkin näyttää jääneen demareilta unholaan.

Mielenkiinnolla odotan demareiden vaihtoehtobudjettia, sillä he kun kehuvat Rinteen suulla ettei heidän budjettiesityksessään oteta lisää velkaa laisinkaan. Varsin mielenkiintoista miten sitten rahoittavat kaikki tukikimuodot, jotka kasvavat yksistään suuren maahanmuuton seurauksena. Luulenpa että tuota vaihtoehtobudjettia ruoditaan monelta eri taholta ja aiheesta.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Sirpa Abdallah. Kiitos hengenheimolaisuudesta. Minäkin odotan mielenkiinnolla demareiden vaihtoehtobudjettia. Sekin taitaa olla vain tyhjää puhetta ilman todellista konkretiaa. Varsin mielenkiintoisia olisi, miten he rahoittaisivat esiin tulevat tukimuodot pakolaisvirroista Kreikan tukipaketteihin asti. Mistä rahat, SAK:ltako? Vai taksvärkeilläkö?

Monet demarien ketunhännät ovat vielä julkisuudelta piilossa. Kuten arvelet, uskon niin.

Revanssipolitiikka ei ole paras mahdollinen keino hoitaa maan kansantaloutta hyvin. Siitä tulee itseään toteuttava kierre ja poukkoilun politiikkaa revansseista uusiin revansseihin ja kriisiytymisiin.

YHTEISPELILLÄ/-petillä kaikki onnistuu!!

Nyt olisi yhteisvastuu-, yhteistyö- ja kompromissipolitiikan aika,jos aiotaan saada Suomi kasvu-uralle ja pois taloudellisen kilpailun jumbosijoilta. Puolueet ovat nyt liian omaan napaansa tuijottavia ja suppeakatseisia Suomen kansantalouden kannalta. Niin maa makaa kuin se petaakin. Suomi on siten oman onnensa seppä tai mokaaja.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

"Samaa" mieltä

SDP ja kuusi porvaripuoluetta ? Hallituksia johtanut Kepu 3 kautta ,kok 1 kauden .

vasemmistoa 2-6 porvaripuoluetta.

Mikä on porvareilta mennyt pieleen 16 vuoden aikana?

Lipponen/Sale -03-09 Suomi 9 rikkain valtio.Nousukausi ,
Kreikka,Islanti,Irlanti-vipit lähti -09 EU/IMF/Suomi. Pm Vanhanen .
TS

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kiitokset kommentistasi Matti. Olen samaa mieltä kanssasi ja toivon myös , että "Sipilän hallitus jaksaisi työskennellä määrätietoisesti hallitusohjelmassa mainittujen tavoitteiden saavuttamiseksi." Toisten tekemättä jättämisissä on iso työ saada nekin vielä suoritetuiksi muiden hallitustöiden päälle.

Naseva kommentti kaikkiaan. Demarit ovat todellakin vain populistinen, lakkoherkkä puolue, eikä kansantalouden kokonaisuutta ja parasta ajatteva puolue. (Suur)lakoilla/ lakkouhilla ei hyvinvointivaltiota rakenneta Kreikan malliin. Siksi Suomi vaarassa tulla EU:n banaanivaltioksi.

DEMOKRATIAN heikkous on , että siinä on vallasta riitelevät puolueet ja etujärjestöt. Siihen riskinä ja taannuttavana syöpänä liittyy jatkuva vaalikeskeinen ja gallupkeskeinen, poukkoileva, intressiryhmien populistinen ja revanssihenkinen ajattelu. Budjetoinnissa ei siksi koskaan päästä rationaaliseen ja pitkäjänteiseen taloudenhoitoon. Kokonaisvaltainen ajattelu on vierasta tälle talousmallille. Puolueiden ja etujärjestöjen etu on aina maan edun yläpuolella. Miten asia korjattaisiin Suomen eduksi. Onko Suomi edes kypsä siihen?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Saa nähdä kaatuuko Sipilän hallitus keskustan ja kokoomuksen härkäpäisessä sote-sotanokittelussa. Suomen kansantalous jää tässä puoluekalistelussa toiseksi. Onko Suomella enää siihen varaa nykytilanteessa?

Uusiin saamattomiin status quo-ja jarruhallituksiinkaan ei luulisi olevan enää aihetta kahden saamattoman hallituksen jälkeen: Suomi kulkisi silloin kohti EU:n banaanivaltiota hallitus-ym.kriiseineen. Sitäkö lyhytnäköisesti tavoitellaan?

Nytkin Suomi on jo hyvän matkaa kulkemassa Kreikan kriisitielle taloudeltaan ja poliittiselta saamattomuudeltaan. Ei hyvältä näytä. HS/EP/6.11.2015/A33

www.hs.fi/talous/a1446715368225

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jälkikirjoitus: Sipilä onnistui kuin onnistuikin runnaamaan sote-sovun ilman hallituksensa kaatamista. Valtiomiesteko Kataisen ja Stubbin vatulointien jälkeen.

Tässä jälkiviisastelua monen professorin voimalla SOTE-vatuloinnista:

http://lokari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/206166-mika... Lue etenkin kommentti 74:

http://lokari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/206166-mika... Kokoomus/keskusta-kamppailun tulos

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Nyt mentiin sitten siihen maakuntamalliin, jota oppositiossa olleet demarit Ahon hallituksen aikaan suunnittelivat.

Ks dokumentointi
http://jormajaakkola.fi/kunta-%20ja%20sote-uudistus

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Miten ne SDP EU suunnitteli jo SOTENKIN?
Oliko Brysselissä yli 700 meppiä,28 EU-maata ja Komissaari O.Rehnkin?

Ihanko SDP teki Eurooppa 2020 sopimuksenkin EU:sa?

Valtion ja kuntien palvelut ulkoistettava ,ulkomaalaisille ja yksityisille yrityksille.
Kansallista perustuslakia muutettava niin että se on mahdollista.

Siis Suomen SDP vie kuin Litran mittaa niin EU 28 valtiota kuin porvarijohtoista Suomea?

Kauas on harhautunut Kekkosen ajan vasemmistosta
Alkio-Multa-Kepu
MSP nyt PS
Krst.jotka on pikku kok.

Porvareita oli vain RKP ja KOK.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Kikyssä se EK/ Sipilä ei tainnnut hyvin onnistua kuin jakamalla EK pörssiyrityksille tukia ja verojen poistoja,"työllisyyden" nostamisessa.

TEM -jolukuu-16
Työvoiman ulokopuolella 700 000
Lomautettuja 35 000
0 eurolla töissä työttömiä 142 000 ,7 000 enemmän kuin -15
Työtömiä n.325 000

VM-muistio-17
Kiky-sopimuksen vaikutukset
Työllisyys kasvaa 35 000 vuoteen 2020 mennessä.
Suluissa( Useita epävarmuustekijöitä)

OY Suomi AB johtaja Sipilällä taitaa olla edessä -19 "tulos tai ULOS"!

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset