karikilpio

Kaikkien aikojen puhallus alkamassa

Taloussanomien Jan Hurri kirjoittaa, että ”Pian alkaa - kaikkien aikojen puhallus”. Euroopan Keskuspankki (EKP)  ja Suomen Pankki ( SP) valmistelevat  varallisuuden ja ostovoiman siirtoa euroalueen (EMUn) tavallisilta säästäjiltä eurovaltioille ja muille velallisille sekä finanssimarkkinoiden keinottelijoille.  Hyväksytkö?

HUOM!  Porkkanoiden sijaan keppiä tarjotaan  siis EMU-maiden säästäjille ja eläkeläisille. Hyväksytkö?

http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2015/03/01/pian-se-alkaa-kaikkien-...?

Mitä pitäisi nyt tehdä vaiko ei mitään?                                                                                       

HUOM!

TALOUSSANOMIEN  artikkelin ja Saksan mukaan EKP:n elvytys ei poista talousuudistusten tarvetta:

http://taloussanomat.fi/rahoitus/2015/03/05/ekpn-elvytys-ei-poista-talou... + MYÖS Saksan keskuspankin Dombret ärähti EKP:lle:

http://taloussanomat.fi/porssi/2015/03/06/saksasta-jo-arahdettiin-ekp-el...

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

16Suosittele

16 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (65 kommenttia)

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Näin sitä euromaiden kansalaisten "kärttyiselle" kukkarolle ollaan taas vaivihkaa tulossa. Hyväksytkö moiset hankkeet?

"Me ei taideta nyt voittaakaan tässä- ei fantsua."

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kiitos Kari Taloussanomien linkistä!

Ja kiitos Kari, että kirjoituksesi on lyhyt ja ytimekäs.

Kysyit:
Hyväksytkö moiset hankkeet?

Vastaan:
En, eikä onneksi tarvitse muidenkaan suomalaistaten hyväksyä, sillä valtiosääntöoikeudellisesti Suomi ei ole ollut päivääkään EU:n eikä euro-alueen jäsen.

Suomen valtamedian pitäisi lopultakin uskaltaa kertoa valtiopetoksista.

Terveisin
Jorma Jaakkola
Kokoomus
http://jormajaakkola.fi/

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. Elämme näköjään niin Suomessa, EU:ssa kuin muuallakin maailmassa rikollisuuden kyllästämässä politiikassa. Kuka tai ketkä panisivat sen järjestykseen ja edesvastuuseen?

Pitäisikö Suomeen ja EU/EMUun perustaa totuuskomissio? Mitä mieltä olisit Pohjoismaiden liittovaltioajatuksesta? Ketkä kantavat vastuun nykyisestä kriisitaloudesta Suomessa ja euromaisssa? Kannatatko elvytystä vaiko leikkauksia talouden kohentamiseen? Miten talous vakautettaisiin sekä Euroopassa - lähinnä EMUssa - että Suomessa?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. Mitäs mieltä olet siitä, että taas lisätään Kreikan hätärahoitukseen 500 miljoonaa euroa lisää? Olisiko tällä kertaa syytä käyttää veroparatiiseissa olevat verottomat rahat "elvytykseen" euromaiden hyväksi eikä pelkästään Kreikan?

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2015/03/05/krei... Montakohan hätärahoitusta vielä lypsetään euromaiden veronmalksajille, ennen kuin sulku tulee rahanlypsylle?? Eli että euromaat saavat EKP:n huijauksesta tarpeekseen:NYT riitti,kiitti!!

Käyttäjän NinaPalomki kuva
Nina La

Kiitos blogista ja linkistä Taloussanomien uutiseen!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Talouselämä-lehtikin on huomioinut Taloussanomien jutun palstoillaan:

http://www.talouselama.fi/uutiset/talsa+kaikkien+a...

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kiitos Kari tästäkin linkistä!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #52

Jorma Jaakkola. Omituista, etteivät maan johtavat mediat eivätkä poliitikotkaan kiinnitä näin tärkeään asiaan huomiota. Puhallus ei puhuta.

Pelätäänkö astua liian isokenkäisten varpaille vai hyväksytäänkö moinen EU/EMU/EKP-puhallus asiaan kuuluvana, nykypoliittisena operaationa kohti "haluttua" pyrkimystä? Ovatko hekin - vaikenemalla - samaa puhaltaporukkaa?

SOTE-soppa peittää median sivut ja kanavat.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #52

Yritetäänkä Sote-sähellytykellä peittää kaikkien aikojen puhallus?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tässä lisää globaalista taloustietoutta tilastoineen US-blogista: "Maailma hukkuu velkaan" . Syy virtuaalitalous. Reaalirahatalous alle prosentin!

http://janispatrus.puheenvuoro.uusisuomi.fi/189020...

Vertaa. Taloussanomat: Liian suuri velkasumma "hermostuttaa markkinoita hermoromahduksen partaalle" (Jan Hurri):

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2010/05/2...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

NP. Draghi: Velkakirjaostot alkavat maanantaina (9.3.) Taloussanomat:

http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2015/03/05/dr...

Talouselämä: EKP aloittaa maanantaina jättimäisen 19 kuukauden elvytysohjelmansa 1140 miljardilla eurolla "deflaationsa torjumiseksi":

http://talouselama.fi/uutiset/ekp+aloittaa+jattima...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Nina Palomäki. Saksa ei näytä luottavan EKP:n elvytykseen. Sahataanko euromaita taas silmään? Ja virtuaalikuplakonstein.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Nina Palomäki. Kiitos kommentistasi. Taloussanomia ja Talouselämä-lehteä kannattaa seurata netin välityksellä, niin maallikkokin pysyy hieman ajan tasalla missä mennään. Ettei vietäisi huppu silmillä...kritiikittä.

Tässä lisää ajateltavaa ajankuluksi linkkeineen ja kommentteineen:

http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/185495-...

http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/187987-...

http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/188100-...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Heikki Hyötyniemi. Sinähän leikkisäksi heittäydyit. Mikä olisi kikka kakkonen tai konsti kolmonen.?? Odotan mielenkiinnolla... Tee edellisestä eduskunta-aloite!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tässä Timo Uotilan kikka kolmonen: " EMU on tarjoillut väärää ja kurjistavaa talouspolitiikkaa. Hänellä on oma patenttiratkaisu talousongelmiin tässä:

http://timouotila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/188474-... (Elvytys/leikkaukset/vastuukysymykset)

Oletteko samaa vai eri mieltä? Takinkääntäjistäkin mainitaan.Professoritkin ovat erimielisiä ja muuttavat linjojaan.

Käyttäjän TimoTarus kuva
Timo Tarus

90-luvun malliin, ensin luodaan velkajuhlat ja sitten omaisuuden uusjako!

Toki moinen puhallus vaatii ensin pankkiportaan useiden vuosien yhteis-eurooppalaisen valmisteluprosessin poliitikkojen myötävaikutuksella.

Mafiosot ja banksterit tietävät että kaikki on ostettavissa. Kaikki!

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Mafiosot ja banksterit tietävät että kaikki on ostettavissa"

Suomalaiset poliitikot myytiin halvalla vaikkakin suomalaisille kalliilla hinnalla.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jarmo Makkonen. Hetken perästähän äänestäjät ovat päättäjinä. Vaihtoviikot alkakoot pätevämpien valintojen merkeissä. Nykyiset epäisänmaalliset tunarit sekä saamattomat ja vastuuttomat paitsioon ja kilometritehtaalle.

Äänestetään puhalluksen ja Suomen alasajon kannattajat pihalle!!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Makkonen. EU/EMU/EKP-eliitti pyyhkii pöytiään ja kasinojensa parketteja suomalaisilla poliitikoilla. Ja putipuhdasta tulee... kyninnän jälkeen.

Katainenkin kelpuutettu vain EU/EMU/EKP:n kolehdin kerjääjäksi ja kerääjäksi.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

USA:n johdannaisilla leikkineet goldmansachs- ja subprimetyyppiset huijaripankit olivat esikuvina EU:n pankkiireille nähdyin ja koetuin tuloksin ja avustusrahastoin. ERVVineen ja EVMineen ym.

Mafiamaista verkostoitunutta menoa EU/EMU/EKP:n Hyvissä Veljissä suuntana liittovaltio tai jopa UMJ tai NWO. Ehkä Bildenbergin avustuksellakin. Ellei BRICS-maat - Brasilia,Venäjä,Intia,Etelä-Afrikka - pane hanttiin.

Sairas globaalinen omaisuuden, energioiden, reviirien ja rahojen uusjako on käynnissä tässä valtapeliruletissa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Timo Tarus. "Hallittua rakennemuutostahan" tässä näytetään suunniteltavan kuin 1990-luvun vaihteessa Holkerinkin sinipunan "verotus-kevenee-kivenee-ja-kovenee" hallituksen ja vahvan markan ja löysän ulkomaisen lainarahan aikaan.Taantumaa ja kriisejä vain pukkaa yhtenään ja kiero-Kreikka keppihevosena ja EMUn + Saksan lypsylehmänä.

Totta. Finanssiauervaarat taas asialla itse-lukien yks-kaks.

Rahalla ja humpuukilla saa...höynäytettäviä ja autolla/eurojunalla pääsee rahoistaan! Jotkut jopa nahkurin orsillekin pahanmakuista EMU-kakkua syljeskelemään pois suustaan. Se Euroopan ytimen ihanuudesta!

MUTTA turha Kreikkaa on yksistään syytellä, sanoo Taloussanomien Jan Hurri:

http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2015/02/22/k...

Vertaa kommentit: 45,49,57 Kreikasta.

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Eipä tuossa säästäjän kannata mitään muuta tehdä kuin siirtää säästönsä pankkitileiltä muihin sijoituksiin, jos säästäötilien korot painuvat miinusmerkkisiksi. Se on keppi pankkitallettajille ja porkkana kansankapitalismiin päin.

Toki edelleen on paljon ihmisiä, jotka eivät osaa säästää muuten kuin pankkitililleen, mutta heidän pinttynyttä maailmakuvaansa tulisi ohjata näkemään vaihtoehdot; erilaiset sijoitusrahastot, osakesijoitukset y.m.

Sellainen sijoittaminen edellyttää enemmän valppautta ja talouden seurantaa, kun sijoituskohteita kannattaa vaihtaa tiuhaan sen sijaan, että makauttaisi säästöjään vuosikymmenenstä toiseen omalla tilillään. Pankkihan ne rahat joka tapauksessa sijoittaa jonnekn muualle. Parempi tehdä se itse suoraan.

Käyttäjän heikkihyotyniemi kuva
Heikki Hyötyniemi

Taidat olla niitä ensimmäisenä kusetettavia. Luuletko että mikään arvo säilyy kun arvot hyperinflatoidaan? Kyseessä on omaisuuksien uusjako, taas.

Reaaliarvot (jotka lisääntyvät varsin hitaasti) jaetaan suuremman rahamäärän kesken. Sinun osuutesi pienenee vääjäämättä, ole sinä vain ihan niin viksu kuin olet.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Heikki. Pelikortit jaetaan taas monennenko kerran uudestaan. Yleensä bluffipelaajat voittavat maailmanmarkkinoilla. Matemaattisesti asia on suoraan verrannollinen maailmanpoliisien hartioiden leveyteen ja hauiksen papumaisuusasteeseen ja lompakon paksuuteen. Hihastavetojakin tapahtuu pikkutunneilla ja kabinettien hämyssä simakukkien seurassa. Tulee monelle kallis samba tai rulettireissu. Kuten Suomellekin.

Venäläistä rulettia ei yksikään uskalla pelata; NATOkaan ei anna takuuta onnistumisesta.

Liekö deflaation, sisäisen devalvaation jälkeen hyperinflaatio EKP:n keinovalikoimassa? Aika näyttää, onhan EKP:N pomo Marion Draghi rosvopankki Goldman Sachsin oppipoikia. GS:han teki väärennetyt tilastotkin Kreikalle. "Tietoa on"muuallakin kuin pimeässä.

Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela

Kuinkahan moni tuntee suurta sympatiaa niitä kohtaan, jotka kokevat "omaisuuksien uusjaon" katastrofiksi?

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen Vastaus kommenttiin #38

"Kuinkahan moni tuntee suurta sympatiaa niitä kohtaan, jotka kokevat "omaisuuksien uusjaon" katastrofiksi?"

Erikoinen kysymys, mutta sopii Vuorelalle.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #40

Jarmo Makkonen. Tässä toisenlainen spekulaatio, missä nyt mennään filosofisesti ja aatteellisesti maailmalla:

https://youtu.be/hq9gt4k6ANc

https://www.youtube.com/watch?v=hq9gt4k6ANc&featur...

Jan Hurri näyttää pyramidillaan, miten reaalirahat ja virtuaalirahat jakaantuvat nykyään maailmalla. "Liian suuri velkarahasumma hermostuttaa sijoittajia ja markkinoita hermoromahdukseen"...Kuka ottaa niskalenkin markkinvoimista? Ja ketkä palvovat, syleilevät ja halivat MR. Markkinavoimia?

http://taloussanomat.fi/kansantalous/2010/05/23/ma... (Jan Hurrin, rahapyramidi alhaalla kelaten

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #38

Jan-Pekka Vuorela. Uskotko , että "omaisuuden uusjaolla" päästään tasa-arvoiseen yhteiskuntaan vai voittaako nykyinen ahnehtiva uusliberalistinen kvartaalitalous tuosssa UMJ:ssä?

Tässä eräs itäinen näkemys "tasa-arvo"- höpötyksestä: Kyse siinäkin on globaalista rahan ja omaisuuden uusjaosta:

"Käy sääliksi tavallisia ihmisiä,, jotka ovat vilpittömästi uskoneet yleisen tasa-arvoisuuden järjettömään aatteeseen. Heitä on vuosikymmeniä petkutettu niin Neuvostoliitossa kuin Suomessakin n-liittolaisen agitaatiokoneiston avulla....

"Jos kaikki NKP:n ilmoitukset, julistukset,julkilausumat,ohjelmat,ja vetoomukset käyttäisi kunnon mehunpuristimen lävitse, jäljelle jäisi yksi ainoa ilmaus, joka hyvin kuvaa ihmiskunnan kaikkein rikollisimpiin kuuluvan organisaation pyrkimystä: "Pyrkimys maailmanherruuteen."

Otteet TASSin Helsingin toimiston päällikön Aleksandr Gorbunovin teoksesta "Tehtaankatu 1" sivuilta 127-129.

- Muistuttuttaako EU/EMU/EKP:n suurellisia pyrkimyksiäkin? Siellä tosin ei puhuta "tasa-arvosta", vaan demokratiavajeesta ja valuvirheistä ja kriiseistä ym. ym.?? Pipariksi taitaa sekin kupla ja Eldorado romahtaa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Uskotko Kreikan maksavan koskaan velkojaan?

Professori Puttonen on sitä mieltä ,ettei maksa... koskaan:

http://summa.talentum.fi/article/te/uutiset/138866

Miksi Kreikkaa pidetään kiviriippana ja ikuisena lypsylehmänä muille euromaille? Se ihmettää? Mihin sillä pyritään tässä ruletissa? Liittovaltioonko? "Saadut (jäsen)kalat on pidettävä sumpussa millä hinnalla hyvänsä." Muuten liittovaltiosta ei tule mitään? - Vai peritäänkö Saksan, Ranskan jne isojen euromaiden ja pankkien saamisen mutkan kautta Kreikkaa keppihevosena ja lypsylehmänä "humanitaarisesti" käyttäen?

Mallioppilas -Suomea kusetetaan ja höynäytetään. Hyväksytkö jatkuvat avustuspaketit? Minä en.

Vertaa kommentit: 8,45, 49,57

T Piepponen

Kuikka sanoo:

Säästäjät ovat piintyneen maailmankuvan omaavia. Heitä tulee ohjata.

....

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tässä yhdenlaista ohjausta ja spekulaatiota finanssikeinottelulle: "finanssikriisi on naamioitu velkakriisiksi" Timo Harakka sanoo:

http://www.hameenkaiku.fi/viikko-hame/blogit/timo-...

Oletteko samaa mieltä?

http://Velkakello.fi Suomi

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Oletteko samaa mieltä kuin Johnny Åkerholm, että "Maailmantalous makaa velkavuorella?"

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1424931141021 Miten velat pitäisi hoitaa, jotta hyvinvointi palautuisi mailmaan?

Mutta http://Velkakello.fi raksuttaa yhä Suomelle lisävelkaa 14 miljoonaa euroa päivittäin. Vakauttaako ja "elvyttääkö" se Suomea? Pitäisikö elää suu säkkiä myöten jo lopultakin? Verot vain nousevat ja leikkaukset kurjistavat elämää ja palveluja. Miten korjaus?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Mitäs olette mieltä tästä "sijoituksesta"? - "Laina on veli otettaessa, velipuoli maksettaessa."

Suomi lainasi eilen kolme (3) miljardia euroa: Velkakello.fi Paisuu kohta 100 mrd:iin.

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2015/03/04/suom...

Käyttäjän Ukkram09 kuva
Markku Laitinen

Koko EU ja Euro ovat vain valtavia ryöstöjä, joissa euroopan valtioiden yritykset, luonnonvarat ja kansallisvarallisuudet siirretään yksityiseen omistukseen. Lahjotut poliitikot kautta koko EU:n ovat myyneet pilkkahinnalla itsensä ja pettäneet maidensa kansalaiset. Toiminta on myös jo niin pitkällä, ettei kansalla ole muuta vaihtoehtoa kuin ryhtyä kapinaan.

http://rt.com/news/234939-germans-want-revolution-...

Jo 20% Saksalaisista on sitä mieltä että vallankumous on ainoa tie ulos nykyisestä tilanteesta ja Saksa on Euromaista se joka on hyötynyt EU:sta ja Eurosta eniten!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Markku Laitinen. Elämme globaalisten muutosten ja reviirijakojen aikaa monessa suhteessa. Valtapelit kovenevat kuten media viestittää. Ahneus, itsekkyys,vallanhimo ja raakuus ovat jokapäiväistä. Elämme kuin maailmanlopun aikaa; millään ei ole mitään väliä kunhan vallassa olevat vain säilyttävät asemansa keinoja kaihtamatta. Aatteelliset periaatteet kieroontuvat arvo-tyhjiössä. O more , o tempora!

Luonto ja ihmiset pelinappuloina.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Markku Laitinen. Saksan tilanteesta on muutamia spekulaatioita: Deutschland, Deutschland uber alles und so weiter...

http://tyhmyri.wordpress.com/2013/11/16/saksalaist... + (Juhani Huopainen 17.11.2013 13:14) alla: #6.

http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/188100-... Kommentti #6.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Juha Kuikka. Näinhän se on. Jokainen on oman onnensa seppä. Etenkin Seppä-niminen mies/nainen.

Tuhoaako Suomen talouspolitiikka Suomen?

http://kimmosaarikko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1873... Mitä pitäisi tehdä, ettei niin kävisi?

Jouko Silvennoinen

Eikö kukaan luota Kataiseen, jos mies tekee töitä yhtä lujaa kuin kotimaassa ihan bööauttiin asti ni kyllä homma hoituu.Eihän koko e:uu alueella ole tyhjää vaadittu eläkeiän nostoa ainoa ryhmä jolla on varantoja jotka vodaan ryövätä, jos nekään ei riitä niin sitten viedään vielä eläke rahastot ja nehän myös vielä viedään.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kyllä Katainen pelastaa kolehdeillaan koko maailman, onhan hänellä kykyjä moneen "lähtöön". Esim. Kotipesästä! Veroparatiisineuvos Juncker takaa hyvinvoinnin ja hyvät sijoituskohteet. Samoin Portugal ja Wahlroos.

Mutta Yle kunnioittaa kyllä Satu-Setä Kataista puhumaan taas pehmosia tuutin täydeltä. Kukahan niihin satuihin vielä uskoisi?

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Itse olisin hyvin varovainen pörssisijoituksissa, kupla puhkeaa varmasti mutta kunnon voittoja voi tehdä kovan riskin kanssa. Kulta voisi olla nyt hyvä sijoitus.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Minkähänlainen neutronipommi siitä syntyy, kun finanssi/eurokupla räjähtää; mitkä jäävät jäljelle?

Käyttäjän heikkihyotyniemi kuva
Heikki Hyötyniemi

Oletko koskaan ihmetellyt ettei euroseteleissä ole yhtäkään ihmishahmoa, vain rakennuksia? Neutronipommi on se joka tappaa elämän ja jättää kuoret.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Heikki. Näin on näppylät , miten lie marjat ja viljat? Euroeliittikin voidaan sitten poksahduksen jälkeen kompostoida hedelmälliseen viljelykäyttöön. Kuulemma vihreidenkin hautaamistapa nykyään.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Onko Kreikka liian helppo syntipukki eurokriisiin ja finanssikuplaan?

http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2015/02/22/k...
oi

MUTTA Kreikka sympatioilla EU/EMU/EKP-eliitti ja byrokratia kerää isoja kolentejaan pohjattomaan pussiinsa.SE on fakta: saatavat takaisin euromaiden veronmaksajilta siis.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #45

Jatkoa EKP:n Kreikka-sympatioille. Tämä oli kyllä jokaisen ennustettavissa:
Kreikan hätärahoitukseen 500 miljoonaa euroa lisää - eikä sekään melko varmasti tule riittämään. Hyväksytkö?

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2015/03/05/krei...

Taloussanomat: "Vaikea valinta: Kreikka-kolminen, velkakupsru tai armahdus":

http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2015/03/04/v...?

Vertaa kommentit # 8,45,49 ja 57 Kreikasta.

*Kreikkalaisministeri:Kreikka ei ainoa, joka eurosta eroaisi:
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2015/03/14/kr...

*Yli puolet saksalaisista erottaisi Kreikan eurosta:
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2015/03/13/yl...

*Komissaari:Kreikan lähtö voisi aihettaa dominoefektin - voisi olla lopun alku tai voisi jopa vahvistaa euroaluetta:
http://www.talouselama.fi/uutiset/komissaari+kreik...

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

Paras sijoituskohde perillisiä ajatellen on raakamaa, sen valmistaminen kun on lopetettu ja maapallon väkiluku ja ruoan tarve kasvaa kasvamistaan.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Arto Granlund. Siitä se iso probleema tuleekin, kun kaikinpuolinen globaalinen niukkuus/rajallisuus ja väestönkasvu ovat verrannossa vastakkain.

Käyttäjän heikkihyotyniemi kuva
Heikki Hyötyniemi

Kyllä se on AK-47 joka haukkuu hintansa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Heikki. Kyllähän se niittokoneesta käy. AK-47 meinaan.

Käyttäjän heikkihyotyniemi kuva
Heikki Hyötyniemi Vastaus kommenttiin #34

Joo täytyy se olla jos maaomaisuudesta aikoo pitää huolta.

Niittokone meinaan.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #36

Niinku se entinen isäntä, joka haukkui aina emäntäänsä räyskyttäväksi vanhaksi puimakoneeksi... Myöhemmin kun tuota vanhaa puimakonetta olisi tarvittu pirttiviljelyksessä, emäntä sanoi piikittäen: "viittiskö tuota vanhaa puimakonetta käynnistää yhden korren kaatamiseksi".

Niittokonekin on maanomistajelle erittäin tarpeellinen, totta maar.Se siitä ja sen kestävyydestä.Huoltoakin tarvitaan.

Jukka Mäkinen

Kauniisti tiivistetty Heikiltä.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Olisi mielenkiintoista tietää kenelle hallitus kertoi 90-luvun valuuttakriisissä ensimmäisenä devalvaatiosta. Nämä tahot tienasivat miljardeja.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Varmaankin Yhtä-Köyttä-Yhdistykselleen."Kleptokraattisesti" kuten naapurissa.

Juha Kuittinen

Tässä tilanteessa on sijoitus maksaa omia esim. asuntovelkojaan pois jos pystyy...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

juhakuittinen. Ihan hyvä ajatus. Oma koti kullan kallis. Menee pitkä aika sitä maksaessa, mutta kyllä se vuokra-asunnon aina päihittää mennen tullen asumisvarmuudellaan. Tai etenkin kiinteistössä. Osakehan on taloyhtiön omaisuutta ja siinä on vain tiettyjen sääntöjen mukainen asumisoikeus.Jos niitä rikot toistuvasti, voit joutua häädetyksikin. Velka on veli otettaessa ja velipuoli maksettaessa. Yhteispelillä emännän kanssa kaikki onnistuu.

Käyttäjän jpvuorela kuva
Jari-Pekka Vuorela

Hurrin huumori alkaa hyytyä. Yllättävää katkeruutta siitä, että euro ja EKP eivät millään suostu kaatumaan.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jan-Pekka Vuorela. Tarvittaisiinko Eurooppaan ns. luovaa tuhoa, jotta asiat korjautuisivat? Tässä yksi spekulaatiomalli:

http://taloudentulkki.com/2015/01/16/europpa-tarvi...

Vai kumpi on parempi deflaatio vai inflaatio? Ja milloinka?

http://taloudentulkki.com/2013/11/10/deflaatio-par...

Esko Seppänen on myös arvostettuja talouden asiantuntijoita:"Pyhä inflaatio, paha deflaatio":

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/298794... Puhetta myös sisäisestä devalvaatiostakin...

Mutta miksi EU:n komissio on huolestunut Suomen taloudesta ja viennin heikkenemisestä?

http://yle.fi/uutiset/eu-komissio_suomen_taloudest...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö
Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jari Vuorijoki. Mitä mieltä olet tästä Jan Hurrin kirjoittamasta "Kaikkien aikojen puhalluksesta"?? Hyväksytkö EKP:n puhallusta?

SAKSA: EKP:n elvytys ei poista talousuudistusten tarvetta euromaissa:

http://taloussanomat.fi/rahoitus/2015/03/05/ekpn-e...

Saksan keskuspankin Dombret: EKP:n elvytyksen tomivuus epävarmaa.

http://taloussanomat.fi/porssi/2015/03/06/saksasta...

Huijataanko euromaita taasen keventämään verokukkaroitaan?

Käyttäjän mattiantero kuva
Matti Kyllönen

Niin, iso puhallus, kaikkien aikojen puhallus on menossa euroopanlaajuisesti. Lisää tarvitaan Kreikkaan ym. ja lisää myös velkaa Suomeen. Maksajat vähenevät ja rahanomistajat luikkivat maasta pois veropakolaisiksi. Mahtaako tuleviinkaan Suomen vallanpitäjiin voida luottaa?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kiitos Matti kommentista. Näyttää siltä, ettei virtuaalitaloudessa millään ole mitään vastuuta eikä väliä; eletään kuin maailmanlopun aikaa. Eliitti on niin Suomessa kuin Euroopassakin ahneudessaan täysin vieraantunut tavallisen kansalaisen arjesta ja elämästä. Vallasta ja rahasta on tehty jumala.

Luottamus on kokonaan mennyttä ryvettyneisiin päättäjiin ja poliitikkoihin. Ja menetettyä luottamusta on tunnetusti vaikea saada takaisin. Oss pakenee vielä vastuitankin muualle. Jopa Brysseliinkin asti kuten Katainen. Suomi polttaa jo näppejä ja mainetta. Rottamaista menoa upoksiin ajetusta Suomi-laivasta.Sisäpolitiikka on jätetty täysin oman onnensa varaan ja rempelleen.

Jälkipolvet kiroavat täysin saamattomia, edesvastuuttomia, epäisänmaallisia holtittomia ja höynäytettäviä isiään ja äitejään saammastaan raskaasta perintöosastaan. http://Velkakello.fi Ja lisää velkaa otetaan 14 miljoonaa euroa päivittäin.

ÄÄNESTÄ vain isänmaallista ja vastuuntuntoista porukkaa Arkadianmäelle!

Silmänlumeeksi puhutaan "hyvinvointivaltiosta"- vaikkakin vilpillinen pahoinvointivaltiopuhe onkin nykytodellisuutta. Uuden hallituksen pitää panostaa pääsääntöisesti sisäpolitiikkaan. Suomi nousuun! Talous ja arvot!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Talouselämä- lehti matkii Taloussanomien artikkelia: Euroalueen uusi ongelma; rahaa on jo liikaa:

http://www.talouselama.fi/uutiset/euroalueen+uusi+... Rahalla ei ole menekkiä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tässä alkuperäinen Taloussanomien artikkeli jokin aika aiemmin:

http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/188100-...

Toimituksen poiminnat