*

karikilpio

Herratkin heräävät, Suomi talousahdingossa

Valtiontalouden tarkastusviraston VTV:n pääjohtaja  Tuomas Pöysti on huolissaan hallituksen kyvystä tehdä päätöksiä. (HS/A13/19.11.2013).

Hallituksen pitää aivan pian päättää rakenneuudistuksista, joilla Suomen taloutta sekä sisä-ja ulkopolitiikkaa saataisiin kestävälle ja uskottavalle uralle. Tuloksia odottaa kansalaisten lisäksi myös VTV:n  Tuomas Pöysti. Vastuuta ei silti ota kukaan. Tuntuu kuin nykypäättäjät olisivat tahallaan pyrkineen poliittisissa illuusioissaan ja EUforiassaan talouden alasajoon  - osin puolueisiin katsomattakin. Sinipunat ovat historian huonoimpia hallituksia.

Suomen talous on  Pöystin mukaan pirullisissa ongelmissa. On kehittynyt  pattitilanne; jos ongelmia yrittää  ratkaista yhdestä päästä, pahentaa niitä muualla. On sote-ongelmaa; kuntapoliittista, keskittävää sekasotkua; turvallisuusasiat ovat rempallaan (vankeinhoidossa, poliisissa, puolustuslaitoksessa ) jne. -Ulkopoliittisesti EU/EMU-utopia  on vienyt  miljarditukijaisineen tarpeelliset määrärahat pois sisäpolitiikasta.  Lainsäädännöllisesti  Suomi on pääosin EU:n direktiivien pakkopaidassa.                

EU-seikkailu on tullut turhan kalliiksi Suomelle ja  sen veronmaksajille. Tätä se EU:n ytimeen meno teetti ja teettää. Tyhmää Suomea on huijattu EU/EMU-kasinopelissä.

Kataisen hallituksen aika käy vähiin. Näyttää siltä , että se siirtää ongelmat ja rahahuolet seuraavalle hallitukselle.  Syyllisyyden tunnossaan herratkin ovat heränneet ”prinsessa Ruususen unesta . Herääminen on pikemminkin myöhäisempää herännäisyyttä.

Mutta nyt on jo liian myöhäistä  leikkiä syyllistä tai havahtua todellisuuteen, kun sitä ei ole tunnustettu rehellisesti aiemminkaan.  Moraaliarvot on heitetty EU:n mukana roskakoriin.                                                                          

Epärehellisyys on saanut vallan rehellisyydestä. Pahimmillaan voitaneen puhua, että yhteiskuntaa johtavat epäsosiaaliset , vastuuttomat ja jopa rikollisetkin ainekset sekä korruptoituneet yhtä-köyttä-yhdistykset ja Hyväveli-verkostot.  Valtapeli ja oman edun tavoittelun maksimointi vallitsee johtoportaissa. Olemmeko ansainneet tälläiset kelvottomat johtajat?  Ahneudessa raha ja valta  ovat ylimpinä arvoina. Moraalista viis. Kaikki on sallittua postmodernismin aikakaudella. On moraalisen kurssinmuutoksen aika.

O tempora, o mores.



Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

6Suosittele

6 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (107 kommenttia)

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Montako hallituskautta tarvitaan, jotta Suomi nousisi talousahdingoistaan?

Onko Suomella sellainen valtiovalta kuin kansa ansaitsee ja pitäisikö tulevissa vaaleissa katsoa tarkkaan, kenelle ja mille puolueelle äänensä antaa? Mitä tulisi tehdä päättäjien moraalisen tason kohentamiseksi?

Missä ovat vastuuntuntoiset ja isänmaalliset sekä valtiomiestasoiset poliitikot , jotka panisivat Suomen asiat kuntoon?

Saa nähdä millainen rakenneuudistuspaketti räätälöidään tänään 29.11 klo 09:00 jälkeen Helsingin Säätytalolla? Syntyykö edes "tuluskukkaroakaan" tulokseksi? Hallituksella on totinen näytön paikka. Numerotietoja:

Suomen valtion velka on suurempi kuin koskaan eli liki 91 mrd euroa, kun se oli keväällä 2009 vain 53 mrd euroa. Koko ajan velka kasvaa 15 000 euroa minuutissa. Vertailun vuoksi Suomen sotakorvaushinta vuosina 1944-1955 oli 226,5 miljoonaa dollaria. Paljonko se olisi euroina nykykurssina sanottuna?

www.velkakello.fi mukaan valtion velkatiedot.

Eräitten tietojen mukaan valtion budjetti on noin 54 mrd euroa, valtion takuuvastuut yli 40 mrd euroa ja Suomen Pankin takuuvastuut yli 60 mrd euroa ja SP:n osuus 1,3 % kriisimenoista eli 3,5 mrd euroa. Kuntavelkojakin sanotaan olevan lähes 90 mrd euroa nettitietojen mukaan. SP:llä on kriisimaiden velkapapereita 209 mrd:n edestä. Siinä tasetta tiedoksi.

Kysymys kuuluu, onko Suomi jo suoritustilassa? Voiko valtio mennä konkurssiin? Viisaat vastatkaa.

PS. Vieläkään hallitus ei esitellyt keinoja, miten se vähentäisi ja poistaisi työttömyyttä ja etenkin nuorisolta. Taitaa olla liian ylivoimainen tehtävä, siksi siitä vaietaan. Mutta mikä on todellinen työttömyysluku? Nyt se on Tilastokeskuksen mukaan vajaat 200 000 tuhatta, työttömyysaste 7,6 prosenttia ja nuorilla peräti 20 prosenttia.

Eurostatin mukaan heinäkuussa Euroopassa oli noin 27 miljoonaa työtöntä, joista 19,2 miljoonaa asuu euromaissa ja nuorisotyöttömyys oli reilut 60 prosenttia. Minne EMU on menossa? Ja Suomi sen vanavedessä?

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Tämä asiahan on ollut tiedossa jo 1988 lähtien, Suomalaisia on viety kuin päsiä narunnokassa. Ilmeisesti EU:ssa niin hyviä palkinto virkoja että ajavat Suomalaisten edun edelle. Tuosta äänestämisestä on tehty tutkimus, loppu tulos näin Suomeksi sanottuna, äänestäjät ovat tyhmiä. Äänestetään aina huonoin ehdokas. Lisään tähän linkin josta voi virkistää muistiaan.

http://www.youtube.com/watch?v=TSngJmYPBCE&feature...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Lisätäänpä vielä muistin virkistämiseksi Markku Uuspaavalniemen ennustus vuodelta 2010.

http://www.youtube.com/watch?v=XWfUSa7_TMQ...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Kyllä nykyisen hallituksen masinoima velkarahahyvinvointivaltio on itsepetosta ja rappion alku kansantaloudellisesti. Vertauksenomaisesti syömävelallisina toimitaan kuin hullu mies Huittisista; syö enemmän kuin tienaa. Vauhtisokeus vallitsee ja villitsee sisxpäkkiä.

Nyt mennään EU-junassa Kataisen pumpun tahdissa euron ja EMUn kiilto silmissä tukka putkella hunningolta rappiolle.

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Tämä asiahan on ollut tiedossa jo 1988 lähtien, Suomalaisia on viety kuin päsiä narunnokassa. Ilmeisesti EU:ssa niin hyviä palkinto virkoja että ajavat Suomalaisten edun edelle. Tuosta äänestämisestä on tehty tutkimus, loppu tulos näin Suomeksi sanottuna, äänestäjät ovat tyhmiä. Äänestetään aina huonoin ehdokas. Lisään tähän linkin josta voi virkistää muistiaan.

http://www.youtube.com/watch?v=TSngJmYPBCE&feature...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Näin on näreet, keneltä palaa nyt päreet? Kenelle EMU-kakku maistuu nyt pahalta? Kuka pyrkii nyt pyyhkimään mörköjä ek/EMU:n seiniltä ja on nahkurin orsilla paitsiossa päivän parrasvaloista lukuunottamatta istuvaa presidenttiä?

Ja suurena jälkiviisautena häviäminenkin on voitto, kun on ymmärretty, mitä tuleman pitää. Ja galluppien mukaan keskusta ei näytä olevankaan B-puolue tai auringonlaskun puolue. Ihan piikkipaikalla!

Kukas se sanoikaan, että ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden. Oliko se Paasikivi vai Karjalainen? Kiitos avartavasta linkistä. Kertaus on opintojen äiti, mikä lie sitten isä?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

UUTTA. Suomen saamat moitteet EU-komissiolta herättivät huomiota EU:ssa, uutisoi ESS la 23.11.2013/s.11. Joko hälytyskellot soivat Suomellekin?

Komissio kiinnitti huomiota Suomen velkaantumiseen antaessaan viikko sitten arvionsa euromaiden budjettisuunnitelmiin. Suomi on nähty tiukkana kansallisen vastuun vaatijana, ja joutuminen samaan rimpsuun Italian ja Espanjan kaltaisten maiden kanssa EU-sääntöjen mahdollisina rikkojina on herättänyt huomiota muissa EU- maissa. Onko Suomikin jo EU:n periferiamaa?

Vvm. Urpilainen ei silti näe Suomen aseman heikentyneen.Hallituksen on määrä päästä ensi viikolla sopuun rakennepaketin yksityiskohdista. Puppupuheelta vaikuttaa tänä salailun aikana Urpilaisen puheet, että kyllä tämä avoimuus, läpinäkyvyys ja yhteinen arviointi varmasti (?) myös saattaa (!) lisätä ymmärrystä ja ehkä (?) valmiutta tehdä rakenneuudistuksia.

Moitteista huolimatta Suomen tilanteesta ei voi vetää suoraa yhtäläisyysmerkkiä esimerkiksi Italiaan. Suomen velka suhteessa bruttokansantuotteeseen on ensi vuonna ylittämässä hitusen verran EU:ssa määritellyn 60 prosentin rajan, kun taas Italialla rikki olisi menossa komission mukaan 134 prosenttia.

Joko hälytyskellot soivat hallitukselle?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. UUTTA:"Rehn patistaa tekemään ratkaisuja. Rakennepaketti: Hallitus käsittelee uudistuksia perjantaina." (ESS/Ke 27.11.2013 s.24.) Ja "Rehn: Osa Suomen vajeratkaisuista laahaa perässä." (HS/27.11.2013 s.A15).

Talouskomissaari Olli Rehnin mukaan Suomella on edessään Etelä-Euroopan kriisimaiden tie, jos hallitus ei saa ajoissa aikaiseksi rakenneratkaisuja.

Keskusjärjestö Akavan syysliittokokouksessa tiistaina 26.11. puhunut Rehn sanoi, että osa ratkaisuista laahaa perässsä. "Rakenneratkaisut ovat vaikeita päätöksiä. Mutta ilman niitä on edessä pitkä budjettileikkausten tie." Ensi vuonna velka nousee 61 prosenttiin kansantuotteesta. (HS. Lyhyesti).

Talouskomissaari Olli Rehn (kesk.) patistaa Suomen hallitusta tekemään mahdollisimman pian päätöksiä julkisen talouden vakautta korjaavista toimista. Muutoin edessä voi olla jopa Euroopan komission sakko, joka on 0,2 prosenttia kansantuotteesta eli noin 400 miljoonaa euroa. (Sanna Nikula STT)...
- Rehn muistuttaa, että vuonna 2011 esimerkiksi Belgia joutui valitsemaan joko lähes miljardin euron sakon tai miljardin euron säästötoimet. Belgian kansantuote on pari kertaa Suomen bkt:n suuruinen. Hallituksen on määrä päättää perjantaina rakenneuudistuksista, joilla valtion tulot ja menot yritetään saada tasapainoon. Tavoitteeseen yritetään päästä mm. kuntien tehtäviä purkamalla, sote-uudistuklsella ja työuria pidentämällä...Näin ESS.

- Valinta on suomalaisten päättäjien käsissä. Komission tehtävä on arvioida
sitä, huolehtiiko Suomi julkisesta taloudestaan niin, että maa täyttää muille jäsenmaille antamansa sitoumukset talouden vakaudesta. Nyt näin ei ole käymässä, sanoo Rehn.

Kysymys kaikille: Onko Rehn rasite vai etu Suomelle, hallitukselle ja keskustapuolueelle, jos hän asettuu EU-vaaliehdokkaaksi? Näine painostuspuheineen! Kumman etuja Rehn oikein ajaa Suomen vaiko EU:n? EU:n palkollisena "talouskomissaariona" hän tietenkin laulaa EU/EMU/KOMission lauluja - Ei Suomen! Eikö vain?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #83

Olli Rehn on tietenkin juuri komission asialla, ei suinkaan Suomen.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #84

Jorma Jaakkola.Mitä siitä seuraa, jos Kataisen hallitus ei pysty luomaan sampomaista rakenneuudistusohjalmaa, joilla kimuranteista talousongelmista selviydytään uskottavalle ja kestävälle uralle? Hajoaako hallitus toimintakyvyttömyytensä vuoksi? Kestävyysvaje ja velkaantuminen on nujerrettava myös käytännössä eikä vain teoriassa. On tekojen aika.

Tänään perjantaina nähdään, kykeneekö hallitus vastaamaan niihin odotuksiin, joita se itseään kohti elokuussa latasi. Päätöksiä odotetaan myös maamme rajojen ulkopuolella. EU:n komission lisäksi kansainväliset luottoluokittajat arvioivat niiden perusteella, pysyykö maamme jatkossakin velanottajien parhaassa AAA-ryhmässä.

EU-komissio voi puolestaan määrätä Suomelle jopa satojen miljoonien eurojen sakon, jos hallitus ei saa aikaan julkista taloutta vakauttavia ratkaisuja.

Kunnianhimoiseen tavoitteeseen päästään hallituksen linjausten mukaan mm. pidentämällä työuria, parantamalla kilpailukykyä, uudistamalla sosiaali- ja terveyspalvelut sekä parantamalla kuntien tuottavuutta ja karsimalla niiden tehtäviä. Poliittisesti hankalinta on päättää, mitä ovat käytännössä ne tehtävät ja velvoitteet, joista kunnat on tarkoitus vapauttaa. Niitä pitäisi löytää kaikkiaan peräti miljardin euron arvoista.

Jyrki Kataisen sateeenkaarihallituksella on tänään kovan näytön paikka. Hallituksen on määrä muuttaa konkreettisiksi päätöksiksi paljon puhuttu rakennepoliittinen ohjelma,jonka se alustavasti hyväksyi jo elokuisen budjettiriihen yhteydessä. Tuolloinhan hallitus laati ns. tiekartan, jonka avulla "navigoiden" yhdeksän miljardin euron suuruiseksi venähtänyt kestävyysvaje on tarkoitus poistaa päiväjärjestyksestä vuoteen 2017 mennessä.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #85

Katasen hallituksella ei ole minkäänlaisia eväitä huoltosuhdevajeen korjaamiseksi.

Tästä löytyy avaimia
http://kristinakalliojarvi.puheenvuoro.uusisuomi.f...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #86

Jorma Jaakkola. Onko Suomen kestävyysvaje ja ylivelkaannuttaminen EU/EMUa mielistelevän ja sisäpolittisesti saamattoman Kataisen sixpackhallituksen itsensä aiheuttamaa? Onko EU/EMUlla edes malttia toimia periaatteidensa mukaisesti? Oliko EU/EMU-hanke susi jo syntyessään?

EMU-ongelmat ovat aiheuttaneet pääsääntöisesti Suomen poliittiset ja taloudelliset vaikeudet ja vajeet kuten muissakin euromaissa. EMU on liian hätäisesti ja puutteellisesti kyhätty hanke liittovaltion aikaan saamiseksi. Demokratia, vastuullisuus ja läheisyysperiaate ovat sille kuolleita kirjaimia eikä markkinakuria noudateta euromaiden kesken. Etenkin Etelä-Euroopan ja PIIGS-maiden otto EMU:n jäseniksi synnytti jo lähtötilanteessa kestämättömiä, monikulttuurisia ja yhteensovittamattomia yhteisvastuuongelmia EU-utopialle.

Jotta Suomi pärjäisi näiden ristiriitojen ja ongelmien suhteen, sen olisi pystyttävä toimimaan Saksan mallin mukaisesti. Eri asia pystyykö velkainen ja vajeinen Suomi siihen koskaan. Suomi on nyt jakaantunut ahnehtijoihin ja pahoinvoiviin kansalaisiin. Missä luuraa kansallinen yhteisvastuullisuus ja isänmaallisuus?

"Todellinen pulma on rahaliiton institutionaalinen valmistautumattomuus nykyisen kaltaisen kriisin kohtaamiseen." Sixten Korkman kirjassaan EURO valuutta ilman valtiota.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #87

Kestävyysvaje johtuu Suomessa euron käyttöönotosta.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #88

Jorma Jaakkola.Euro ja matala korko loivat koko eurokriisin , sanoi taannoin blogisti Olli Pusa. Myös deflatorinen politiikka on ollut EKP:n ase euromaita nujerrettaessa. Vienti ei vedä EKP:n talouspolitiikalla euromaissa Saksaa lukuunottamatta hyvin.

Liekö niin että ulkoinen devalvaatio räjäyttäisi poliittisen liittovaltiohankkeen? EKP:llä olisi mahdollisuus devalvoimiseen, miksei se käytä sitä kytkettynä maltilliseen inflaatioon?

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero Vastaus kommenttiin #88

Jorma Jaakkola.

Olen samaa mieltä kanssasi, kysynpä sinulta miksi Suomen hallitukset pitävät eurosta kiinni. Hallitus juuri nytkin näkee, miten vahingollinen EU ja euro ovat suomelle. Mistä kumpuuaa se tyhmyys misssä olemme mukana. Voisiko olla takana, kiristäminen, uhkailu, pelottelu, palkkiot, rahalliset ja houkuttelevat virat. Haluaisin nähdä tänään, hallitus kertoisi olevansa toimintakyvytön, ilmoittaisi erovansa. Eduskunta ja EU vaalit voitaisiin suoritta saman aikaisesti, kylläkin eri kopeissa ja pöydissä, sekaunnuksien välttämiseksi. Seuraavan hallituksen nimeämiseen saakka, virkamies ministeriö toimisi hallituksena, uskoisin että heillä olisi kyky ajatella Isänmaame parasta. Heillä olisi myös viran tuoma vastuu, uskoakseni jokainen ottaisi huomioon vain Suomen edun, poliittinen suhmurointi olisi pois.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #94

Ari Tero. Olen samaa mieltä kanssasi. Suomesta pitäisi vielä löytyä talvisodan ja sotakorvausten maksun ajan henkeä. Rikoslakiin pitäisi säätää uusi luku: Yhteiskuntaa vastaan tehdyt rikokset, jotta vehkeilijät saataisiin vastuuseen. Toimintakyvytön, epäisänmaallinen Kataisen hallitus ei nauti enää kansalaisten luottamusta.

Nyt oma etu on tärkeämpää kuin maan etu. Suhmurointi voittaa kansallisen yhteisvastuullisuuden. Vaalikeskeinen ajattelu eli politikointi on tärkeämpää kuin kestävä taloudenhoito. Menetettyä luottamusta on enää vaikea saavuttaa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #86

Jorma Jaakkola. Ei ihme, että arvostettu Raimo Ilaskivikin sanoo painavan sanottavansa hallitukselle:

http://raimoilaskivi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1550...

Raukkamaista syrjintäpolitiikkaa Kataisen ahneiden etuja ajalta hallitukselta.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #86

Jorma Jaakkola. Onko Kataisen hallitus onnistunut missään On:
1) Suomen lamauttamisessa ja 2) kaikkein heikompiosaisten syrjinnässä.3) EU/EMUn nöyristelyssä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #84

Jorma Jaakkola. Mielenkiintoisia näkemyksiä Olli Rehnistä US-blogissa:

http://villekauppinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/521... "Rehn:
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa"... EU-vaalipeli on alkanut!

PS. Ville Kauppisen blogikirjoitus tehty 27.03.2012.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Valitettavaa ja ajattelematonta on, jos poliittiset tarkoitusperät johtavat taloudellisten näkökulmien sivuuttamiseen ja ongelmien vähättelyyn.

Näin näyttää tapahtuneen EU/EMUn suhteen. Ja samoin myös sisäpolittiikassa tälläkin hetkellä. Myöskään kansan mielipidettä ei oteta huomioon. Demokratia on kaukana tälläisesta politiikan teosta. Vain vaalien edellä ollaan niin populistisia ja valhedemokraattisia, kun valintaa pitää turvata ja markkinoida.

Ruotsin tavoin ei Suomessa sallittu edes kansanäänestystä EMU-asiassa, koska pelättiin kielteistä tulosta. Joka tapauksessa tulos on nyt negatiivinen siitä huolimatta. Suomi on siksi monisukupolvisesti velkaantunut. Ja Suomea viedään siksi kuin pässiä EU/EMU:n narussa. Rehnkin painostaa Suomea.

Käyttäjän rakennusliikeerbau kuva
Pekka Iiskonmaki

Ei tuossa Karin plogissa pelkästään moittimista ole, mutta painopiste on siinä täysin pielessä.

Vika ei ole Brysselissä vaan Helsingissä. Tosin nuo tukiaiset ovat EU:n lakeja vastaan ja vastoin alkuperäistä ohjelmaa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

pekkaiiskonmäki. Pata kattilaa soimaa. Vikoja on molemmissa. Sekä Suomen hallituksessa että EU:ssa eli Helsingissä että Brysselissä. Alkuperäisiä ehtojahan ei noudattu EU:ssa ja liian monta huonoakin maata otettiin jäseniksi. Riman alittajia tuli liikaa vapaamatkustajiksi! Mihin tuolla liiallisten köyhien valtioiden mukaan otolla pyritäänkään- liittovaltioonko?

Kannattaisi lukea Sixten Korkmannin kirjat: EURO valuutta vailla valtiota ja Talous ja utopia. Samoin Esko Seppäsen EMUmunaus sekä Fergusonin Rosvojen valtio. Avartaa!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

pekkaiiskonmäki. Ratkaisematon ongelma EU:ssa: kuinka ulottaa kansanvalta ylikansallliselle tasolle. Emme tunne käsitettä ylikansallinen demokratia.Ei ole ylikansallista valtiollista demokratiaa. On vain kansallista demokratiaa.

EU -tai Eurooppa- ,ei ole kansa, sitä ei ole mahdollista hallita kansanvaltaisesti , sanoo Esko Seppänen. Ja EURO on valuutta ilman valtiota.

Tässä perussyy, miksi EU:ssa ja EMUssa vallitsee aina demokratiavaje.Käytäntö on sen karvaasti näyttänyt. Suomi meni huppu silmillä molempiin.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

pekka iiskonmäki. Mitkä olivat Urpilaisen/Kataisen motiivit, kun typerästi jakoivat solkenaan miljardeja EU/EMUn hunsvottimaille. Anteeksiantamatonta taloudenpitoa. Käsittämätöntä.

Niillä mijardeilla olisi ollut yllin kyllin käyttöä Suomessakin. Edesvastuutontakin hallitukselta. Mitä EU lupasi heille vastalahjaksi?

Veikko Korhonen

"Kataisen hallituksen aika käy vähiin. Näyttää siltä , että se siirtää ongelmat ja rahahuolet seuraavalle hallitukselle."

Kataisen hallitus suunnitteli, että valtion velka olisi hallituskauden lopussa tasan 59,9%. Eikö tämä kerro aika paljon suunnitelmallisuudesta?

Tosin suunnitelma meni pieleen, kun veronkorotukset vain vähensivät verotuloja ja lisävelkaa joudutaan ottamaan ennakoitua enemmän, joten 60 prosentin haamuraja menee rikki jo ensi vuonna.

Fantastista! Kuten eräs tunnettu nappulaliigalainen huudahti.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Veikko Korhonen. Mielenkiintoista. Kataisen hallitushan on leimaantunut valkeiden valheiden saamattomaksi hallitukseksi ja voittaa Holkerinkin sinipunan Suomen lamauttajana. On ko ketään joka antaa edes tyydyttävää arvosanaa hallitukselle?

Veronmaksajilla maksatetaan ns.herrojen töppäykset ja huonot sijoitukset.
Kansan käsi on mukamas niin karttuisa korjaan kärttyisä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Veikko Korhonen. Näyttää siltä , että vaalikeskeinen ajattelu on yhteiskunnan syöpä. Maan etu jää toissijaiseksi. Tärkeimmäksi näyttää muodostuvan pärjääminen seuraavissa vaaleissa eikä kestävämmän kehityksen aikaan saaminen.

Ei se ihme, että puhutaan ns.pelin politiikasta jonkin puolueen tai yksilöiden hyväksi. Kokonaisetu jää sivuseikaksi ja talous poukkoilee kuin kellon heiluri asennosta toiseen "poukkoilun politiikan" vuoksi.

Vasemmistoliittokin on niin juopunut vallan tunteesta, ettei löydä ulospääsyä uusliberalismin pauloista ja labyrinteistä. Ministeriauton takapenkillä kun on niin ihanaa istua. Mutta vaalit velvoittavat ja profiilia pitäis yrittä Potemkinin kulisseista huolimatta nostatella.

Ja media seuraa kansan ohella huvittuneena näytelmää...Mitähän Hertta Kuusinen sanoisi herrojen kanssa marjaan menneille vasemmistoliittolaisille?

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Tuota olen miettinyt useamman vuoden, laman tullesa Suomeen, hallitusvastuu on kokoomuksella. Nyt ymmärrän miksi Kekkonen ei päästänyt kokoomusta hallitukseen. Saanko vastata, Kekkonen tiesi lopputuloksen.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Kekkosen veroista karismaattisuutta ei nykypoliitikoista löydy. Jos Kekkonen olisi vielä vallassa, eivät hiiret/rotat hyppisi pöydällä tai nykyisen kaltaiset temppuilut onnistuisi. Hänhän perusti hätätilahallituksenkin paljon mitättömämmässä taloustilanteessa.Urkki panisi jätkät ja akat järjestykseen.

Tuskinpa hän olisi suostunut miljardiapuihin EMU-maille.

Kokoomuksesta: ahneella on tunnettu loppunsa! Missä ovat "kykypuolueen" yhteiskunnalliset ansiot? Eikä sen kovakorvaiset korvatkaan ole kuulleet varoituksen sanoja. Kuten ei Holkerin hallituksen aikaankaan. Vanhan koti, uskonto ja isänmaa-linjan kokoomukselaisetkaan eivät hyväksy nykykokoomukselaisten suhmurointeja. Vertaa Ilaskiveä ja Jaakkolaa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Terro. Ei ole Kataisen hallituksesta vastuunkantajaksi ylimielisellä otteellaan. Epäempaattisesta ahnehtijasta ja keskittäjästä ei ole demokraattiseksi koko kansan hallituspuolueeksi.

Näin käy, kun lähdetään poliittisesti kokoomusherrojen kanssa marjaan! Menee koko Suomen talous pilalle.Ei ole sinipunista Suomen hallituksiksi. Vai mitä?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Ei ole kokoomuksesta vastuunkantajaksi: Holkerin ja Kataisen hallitukset todistavat sen käytännössä. Vai mitä?

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Kari Kilpiö.

Vakavasti olen miettinyt nykyistä tilannetta ja edellistä lamaa. Laman merkit olivat nähtävissä jo 1989, kukaan ei silloisista kansanedustajista saati ministereistä eivät nähneet mitään. Näkivät mutta olivat hiljaa, eivät hallunneet vaarantaa seuraavaa pestiä kansanedustajina/ministerenä. Olen aina pitänyt kokoomusta isänmallisena liikkennä, minäkin olen huomannut olleeni aivan väärässä. Kokoomuksen isänmaa on aivan vinoutunt, kaikki minulle.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #95

Ari Tero. Moni muukin ajattelee jopa kokoomukselaisistakin niin. Kokoomuksen vanhat koetut, hyvät arvot koti, isänmaa ja uskonto on ahneuden tieltä EU:n sokaisemina heitetty romukoppaan. Kokoomuksesta on tullut kovakorvainen ja maan edusta ja sen kansalaisista piittaamaton EU-eliitin juoksupoika ja maksumies. Nykykokoomus elää illuusioissa ja valheellisuudessa ja tulos on sen mukaista.

Holkeri oli Koiviston juoksupoika ja Katainen EU/EMUn.

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Ensimäinen asia, joka pitäisi perustuslaissa korjata, olisi presidentin valtaoikeuksien palauttaminen. Vaikka ne palautettaisiin nyt, presidentti Sauli Niinistön aikana ei muutosta tapahtuisi. Sillä Niinistö itse oli Suomea suhmuroimassa EU:hun. Ihmettelen aikuisten ihmisten kiimaa EU:ta kohtaan, onko siellä hunaja makeampaa kuin meillä. Miellestäni Kekkonen, yritti varjella Suomalaiset nyky tilanteelta.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Ari Tero kirjoitti:

"Ensimäinen asia, joka pitäisi perustuslaissa korjata, olisi presidentin valtaoikeuksien palauttaminen. Vaikka ne palautettaisiin nyt, presidentti Sauli Niinistön aikana ei muutosta tapahtuisi. Sillä Niinistö itse oli Suomea suhmuroimassa EU:hun."

Niinistöstä kansa ei tiedä kaikkea.

Olen penkonut taustoja.

Eduskunnan pöytäkirjojen 9.1.1992 mukaan Niinistö oli ensimmäinen kansanedustaja, joka arvosteli, että EY-ratkaisu on Suomen perustuslain vastaista.
Siis jo 9.1.1992. Ennenkuin jäsenyyshakemusta edes jätettiin!

Lisää Niinistön puheita löytyy eduskunnan pöytäkirjoihin dokumentoituna juhannuksen alla 1992 ja lokakuun 22-27. päivinä 1992.

Miksi Niinistö vaiennettiin?

Pari viikkoa sitten kuulin, että Ben Zyskowicz olisi sanonut, että Niinistö olisi vain yhden kauden kansanedustaja.

Eduskunnan pöytäkirjoja luettuni epäilen vahvasti muutamien kokoomuskansanedustajien kokoomuslaisuutta.
He ovat Kokoomukseen soluttautuneita demareita Pertti Salolaista myöten?

Nykyisistä ministeristä Jyrki Kataisella ja Alexander Stubbilla ei ole mitään eroa Mauno Koivistoon, Kalevi Sorsaan, Pertti Paasioon, Erkki Liikaseen eikä Paavo Lipposeen.

Kokoomuksen nykyiset kansanedustajat eivät tiedä, mitä presidentti Koiviston määräyksillä vuosina 1985-1994 tehtiin.

Kotisivuni ulkopuolelta kerron päivittämättömän - dokumentoidun - tiedon, että Kalevi Sorsa aloitti sini-punan esileikit jo syksyllä 1985.

Tätä taustaa vasten selviää puheenjohtajien Ilkka Suomisen, Paavo Väyrysen ja Christffer Taxellin kassakaappisopimus porvarihallituksen pystyttämiseksi. Ja myös se, että Kokoomuksen eduskuntaryhmään syntyi Holkerin hallituksen aikaan yrittäjäsiipi.

Demarit ja jotkut "kokoomuslaiset" tekivät valtion vuoden 1987 budjetin verolakisuunnitelmia jo keväällä 1986.

Harri Holkeri tiesi suunnitelmista jo tuolloin ja Koivisto keskusteli ko. asioista Holkerin kanssa jo helmikuussa 1987, siis kuukautta ennen vaaleja.

Lue dokumentointia kotisivultani
http://jormajaakkola.fi/kunta-%20ja%20sote-uudistus

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

"Tyypillinen yhden kauden kansanedustaja" tuon totesi Ilkka Kanerva ei BZ. Jaakkola, olisiko teidän aika kirjoittaa dekkari, kykyjä tunuu löytyvän, niin hulvattomia nuo salaliittoteoriat ovat.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #57

Kiitos korjauksesta. Vai, että Ilkkakin.

Kuulin, että se olisi ollut BZ.
Onko Sinulla antaa viitetieto Kanervan toteamukseen?

Eduskunnan pöytäkirjat ja valiokuntien lausunnot ja mietinnöt eivät ole dekkaritekstiä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #57

Arto Granlund. Valtapeli on kovaa. Näyttää noita selkäänpuukottajia löytyvän kokoomuksestakin kuten mainitsit. Mutta Ilkka Kanervan tähti on laskussa, kun taas Niinistö porskuttelee peräti presidenttinä.

Arto, taidat olla EU:n ja EMU:n vankkumaton kannattaja?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Ei Niinistöltä ainakaan ole ilmennyt EU:n vastaisia mielipiteitä. Sanotaan että vaikeneminen on myöntymisen merkki. Tai asiasta mistä ei voi puhua vaietaan tai puhuminen on kultaa, vaikeneminen hopeaa. Tyynessä vedessä isot kalat kutevat...jne

Nykyään eletään vaokenemisen ja salailun kulttuurissa. Puheet avoimuudesta ja läpinäkyvyydestä ovat vain sanahelinää.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kari!

Kirjoitit:

"Ei Niinistöltä ainakaan ole ilmennyt EU:n vastaisia mielipiteitä."

On Sauli Niinistöltä useita EY:n vastaisia puheita vuonna 1992. Ne on kirjattu eduskunnan pöytäkirjaan.

Mutta miksi omilla aivoillaan ajatellut Sauli Niinistö vaiennettiin?

Kerroin asiasta jo edellä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #28

Jorma Jaakkola. Tuota voisi kutsua pelin politiikaksikin tuota vaientamista.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #45

Uhkailu, kiristys ja lahjonta ovat pelin politiikkaa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #50

Jorma Jaakkola. Sitä käytetään myös kasvatuksessakin. Itänaapurissa keinoina olivat toveri-, keppi- ja nälkäkuri leniniläisittäin taannoin.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kuka osaisi eritellä mitä hyötyä ja haittaa EU/EMUsta on ollut Suomelle? Onko se hinta mitä niistä maksetaan sen arvoista ja turhan kallista.

Onko siis EU/EMUsta mitään hyötyä Suomelle?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Onko Suomi EU/EMUssa vielä suvereeni valtio vaiko vain rajoitetun suvereniteetin omaava EU/EMU:n lainsäädännön ja talouspolitiikan alle alistettu vasallivaltio. Onko Suomi siten enää itsenäinen valtio, kun valtaosin se on alistettu EU/EMUn alamaiseksi?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kari Kilpiö kirjoitti:

"Valtiontalouden tarkastusviraston VTV:n pääjohtaja Tuomas Pöysti on huolissaan hallituksen kyvystä tehdä päätöksiä."

Amerikkalainen hallitusohjelman laatija McKinsey&Co laati sikspakille pakkopaidan, jossa ei ole vaihtoehtoja.

Joulun alla 1991 Ulkoministeriön valtiosihteeri Martti Ahtisaaren johdolla valmistunut salainen 1000-sivuinen EY-raportti kertoi nykyisen tilanteen.

Kuka salaisen raportin vuoti Ilta-Sanomiin?
Paavo Väyrynen?
Toimi Kankaanniemi?
Vaiko joku UM:n isänmaallisista virkamiehistä?

ILTA-SANOMAT kertoi lauantaina 21.12.1991 (A-P. Pietilä):

"Salainen raportti tukee Suomen EY-jäsenyyttä

Vain viisi ministeriä tuntee selvityksen

Ulkoministeriön laatima salainen selvitys tukee Suomen EY-jäsenyyttä. Toistaiseksi vain neljä ministeriä pääministerin ja presidentin lisäksi tuntevat raportin sisällön. Pääministeri Esko Aho (kesk.) kieltäytyi eilen jyrkästi antamasta tietoja selvityksestä eduskunnan ulkoasiainvaliokunnalle."

Sitaatti sivulta A 11:

"Valtiontaloudelle EY-jäsenyys aiheuttaisi myös suuria rahoitusongelmia. Rajojen avautuminen ja tavaroiden vapaa liikkuvuus kaikkien jäsenmaiden kesken merkitsisi tulli- ja valmisteverotuottojen tuntuvaa vähentymistä. Valtion tulot laskisivat noin kymmeneksellä eli 17-20 miljardia markkaa vuodessa. Tämä aiheuttaisi suuria paineita niin valtion kuin kuntataloudenkin supistamiselle. Esille nousisi myös sosiaaliturvan rahoittaminen omavastuuperiaatteella. ”

Taustatietoa uutiseen:

Kyseinen selvitys tehtiin valtiosihteeri Martti Ahtisaaren johdolla. Tämä salainen 1000-sivuinen selvitys ”kuivui” 8.1.1992 eduskunnalle annetuksi selonteoksi. Koska valtiontalous oli saatettu kuralle, ei kansanedustajilla ollut aikaa paneutua edes selontekoon, joka juhannuksen edellä 1992 oli eduskunnan käsittelyssä. Sitä ennen eduskunta kuitenkin oli jo 18.3.1992 ”äänestänyt” EY-jäsenyyden puolesta.

Nettikirjassani kerron, että tyhjää äänestäneet 32 kansanedustajaa äänestivät tyhjää, koska kyseessä oli opposition eli SDP:n ja Vasemmistoliiton käsikirjoittama näytelmä.

Mainittakoon, että Ilta-Sanomien uutisen johdosta tehtiin eduskunnassa kirjallinen kysymys, johon vastattiin ylimielisesti. Historiantutkijoiden kannalta on hyvä, että kirjallinen kysymys on tehty.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. Kiitoksia mielenkiintoisista taustatiedoista. Jatka samaan tyyliin totuuden kaivamista. Kuka/ketkä oli/olivat kummisetänä/setinä koko revohkassa? Minkä puolueen/puolueiden hanke oli olla päällepäsmärinä EU:ssa?

Onko EU/EMU asiassa syyllistytty lain kirjaimen rikkomisiin? Ja ketkä/kuka?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Euroopan yhdentymisen ja yhteisen rahayksikön kummisedät olivat/ovat amerikkalaisia.
Heiltähän myös Kreikan euro-kriteereiden täyttämiseen tulleet rahat olivat peräisin.

CIA rahoitti demareita jo toisen maailmansodan lopputiimellyksessä.
Tästä kertoo kirja "Demokratiaa dollareilla" ja ko kirjan dokumentteihin sekä vanhoihin filmeihin perustuva Ylen kolmasti lähettämä dokumentti "Oskari Tokoi - renkipoika Kannuksesta".

Amerikkalaisten tavoitteiden toimeenpanijoina Euroopassa ovat bernsteinilaiset sosialistit. Ensin Väinö Tanner ja sitten Rafael Paasio.

Suomessa 1960-1990-lukujen toimeenpanijana - sermien takaa - toimien ohjasi Mauno Koivisto.

Bernsteinilaisen vallankumouksen (kansainväliset taloussopimukset kynällä aseiden sijasta) alkoivat jo talvella 1953 Knoellinger-keskustelukerhossa Turussa. Myöhemmin kerhon jäsenistä kehkeityi Mauno Koiviston ympärille kokoontunut joukkio eli O-ryhmä.

Jo Knoellinger-keskustelukerhoon kuuluneet O-kirjaimia nimissään omaavat herrat olivat myös 1990-luvun laman tekemisessä mukana.
Heitä oli Suomen Pankissa ja Valtiovarainministeriössä.
Koivisto itse pidättäytyi näkymättömissä - vain taustaohjaajana.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #29

Jorma Jaakkola. Kreikka on ollut Emussa Troijan puuhevonen.EMu on vaarassa kokea Troijan kohtalon. Kreikan pääsyn Emuun esti aluksi Maastrichtissa hyväksytty kriteeri 3 prosentin enimmäisvajeesta BKT:sta.

Kreikka osti avun Goldman Sachsilta USA:sta. Se antoi Kreikalle miljardien suuruiset dollari-ja jenilainat ja räätälöi näistä valuutoista ja niiden koroista mittatilauksena Swapin. Se oli johdannainen, jolla tilastot manipuloitiin käyttäen hyväksi väärää valuuttakurssia: lainadollareiden ja -jenien vaihtokurssi suhteessa euroihin laskettiin useita vuosia vanhaan kurssiin. (Katso tarkemmin Esko Seppänen Emumunaus ss.116-117).

EU:n tilastovirasto Eurostat hyväksyi sen, että Emu-kriteereiden täyttymisen arvioinnissa sai käyttää mielivaltaista valuuttakurssia. Kreikan tilastoväärennöksen tekniikan paljasti myöhemmin pörssimedia Bloomberg.

EKP:n pääjohtaja Marion Draghi on muistaaksen entisiä Goldman Sachsin miehiä. Tästä herää mielenkiintoisia sylttytehdasajatuksia. Päämääränäkö Eurostoliitto? Ja eurovaltioiden talouden alasajo ja valmistelu liittovaltiokelpoiseksi- "vapautettuina" nationalismistaan. Niinkö?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #29

Korjaus:

Suomessa - ei Euroopassa - toimeenpanijoita olivat ensin Väinö Tanner ja Rafael Paasio. Sitten hommaa on taustalta ohjannut Mauno Koivisto.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #69

Jorma Jaakkola. Demaritko on koko EU/EMU-näytelmän käsikirjoittajia ja Koivistoko kummisetä tai heikoin lenkki dokumenttipaljastusten tultua päivänvaloon?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Luottolaitosten suurten vastuiden valvonta oli vuonna 1989 sovitussa direktiivissä.

Siis Suomikin hyväksyi EU:n pankkivalvonnan suurten vastuiden valvonnan direktiivin jo 1993!

Asiasta kertoo halllussani oleva Ulkoministeriön luoittamuksellinen dokumentti, joka on nimeltään:

”KPO 20/kv 8.2.1993 LUOTTAMUKSELLINEN
SUOMEN EY-JÄSENYYSNEUVOTTELUTAVOITTEET

Palveluiden vapaa liikkuminen
Rahoituspalvelut”

Sitaatti dokumentin kohdasta 2:

”2. Direktiivi luottolaitosten suurten vastuiden seurannasta ja valvonnasta ”

Direktiivi on kokonaan jätetty noudattamatta ja EU-jäsenmaat on tarkoituksella velkannutettu.

Kuntien rahoitukseen (lue: velkaannuttamiseen) tarkoitettu ulkomaalaisen KUNTARAHOITUKSEN hyväksyminen on samassa asiakirjassa!

Lue ja ihmettele:
http://jormajaakkola.fi/EY-tausta

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. Siinäpä sitä tuli tuutin täydeltä dokumentteja ja matskua koko kansan kummasteltavaksi. Saa nähdä mihin nuo palastukset aikanaan johtavat?

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Jorma Jaakolalla, on todella hyvä jos ei täydellin dokumentointi, tältä pohjalta kirjoitin oman kirjoitukseni. Jormalla niin hyvää tutkittua tietoa. Jollakin rupee tulemaan pelkoa. Tarvitaan vain se heikoin lenkki. Tiedän se tulee.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #20

Ari Tero. On hyvä, että Suomesta vielä löytyy rohkeita ihmisiä, jotka tutkivat asioita ja uskaltavt panna itsensä likoon Suomen ja sen kansalaisten puolesta valottammalla pimitettyjä suhmurointeja koko kansalle.

Hatun noston arvosia miehiä. Kuten Jorma Jaakolakin.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #21
Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #20

Heikoin lenkki on Mauno Koivisto.

Viime lauantain Ilta-Sanomat julkisti sivukaupalla tekstiä teemalla Mauno Koivisto 90 vuotta (eri henkilöiden reportaasit).

Varsinkin Ilta-Sanomien ex-päätoimittaja Koljosen kirjoittamat tekstit kuvineen kertovat paljon.

Minua kokoomuslaisena auttaa nykykansanedustajien herättämiseen se tosiasia, että Sauli Niinistö oli eduskunnan ensimmäinen kansanedustaja, joka jo 9.1.1992 näki tulevat EY-määräykset Suomen Hallitusmuodon vastaisena.

Niinistö on myös sanonut, että Juhantalo tuomittiin väärin perustein.

Omatuntonsa ääntä pienentäessään Koivisto kertoi elokuussa 1992 (myös viime lauantaina Koljonen Ilta-Sanomissa) että Juhantalo erotettiin ministerin tehtävästä väärin perustein.

Väitän, että Koivisto oli keskeisesti Juhantalon ajojahdin kohteena, mutta median mopo keuli ja karkasi käsistä juuri demareiden toimilla kesällä 1992.

Edelleen kysyn:

Miksi Sauli Niinistö vaiennettiin?

Niinistö ei saanut olla Koiviston pyrkimysten esteenä?

Juhantalon tapauksesta vielä:
Minulla on aavistus, että Juhantalo vielä avautuu enemmänkin ja kertoo, keitä ovat ne lasikaapissa seisovat, jotka joutuisivat valtakunnan oikeuteen, jos vain asioita alettaisiin penkoa.

Ks video, jonka linkki Satakunnan Radion videohaastettuluun löytyy tästä.
http://www.promerit.net/2013/10/23127/

Videon linkki on punaruskeassa tekstissä.

Lue myös koko promerit.netin keskusteluketju ja viestitä edelleen.

Video pitää katsoa ilman demarijohdantaisia (= median luomia) ennakkokäsityksiä Juhantalon "roistoudesta".

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #20
Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

...Nyt on paljastusten ja tutkivan journalismin sekä poliittisen kirjopyykinpesun aika. Kohti "kestävämpää kehitystä".

Julkisuus on myrkkyä väärin tekeville. Paljastuksineen kuten M.O.T:ssa.

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Ilmeisest kaikki on suurta teatteria, eli kahdeksan puolueen Mafia. Suomeksi meidän asiamme. Italiksi Cosa nostra. Suomalaisilla mene jonkin aikaa korjata asia, se oli niin pienen piirin suunnittelema juttu. Josakin vaiheessa yksi peluri huomaa tullensa uhatuksi, mietin mietin mietin, hän tulee siihen tulokseen, joko minä tai toiset, nyt on edessä mielenkiintoisin vaihe. Tätä Suomalaiset nyt odottavat, keneltä menee hermot.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Yhteiskunta on suurta teatteria, roolit vain vaihtelevat vallanpitäjän mukaan. Ensin Suomi nöyristeli Moskovaan nyt Brysseliin ja Berliiniin.Politiikan teko on kameleonttimaista värien suhteen; värejä ja aatteita palvotaaan vallan mukaisesti. Muodit vaihtuvat ajan saatossa. Tarkoitushakuisuus on homman juoni tässä machiavellistisessa käsikirjoituksessa. Siuomi toimii EU/EMU-eliitin marionettina eli sätkynukkena.

Show must go on! Ja valta turmelee roolinvetäjät.

Suomessa sanottiin Arkadian mäellä olevan maailman suurin teatteri. Ensin kuiskaamon oli Kremlissä asti, mutta nykyään tuo kuiskaamo on Brysselissä tai Berliinissä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero.Näyttää siltä, että EU-eliitti/pankit ovat mafian kaltainen verkostokoalitio, joka pyrkii eurooppalaisten kansojen alistamiseen Eurostoliitoksi. Eri välivaiheiden kauttakin kuten on jo tapahtunut. Tämä käy hyvin ilmi Jaakkolan kommentistakin. Mitkä puolueet asialla.

Taitaa toki koko EU-korttitalo luhistua mahdottomuuteensa nykyisen mediatason aikana.Tiedolla ei ole enää rautaista esirippua ja Berliinin muureja.Sixten Korkman mainitsee em. kirjoissa hyvin asiasta.

Näyttää noita EU:n ytimeen pyrkijöitä löytyvän: nyt Puolakin uhoaa moista!
Vaikuttaa tutulta kuin Lipposen tokaisut.

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Kari Kilpiö. Unohda Sixten Korkman, sielunsa voi myydä monellatavalla. Sixten todella äylykäs, ilmeeti nero. Näin se varmaan tullee menemään. Mielestäni olet ymmärtäntyt misä menään, heikoin lenkki löytyy.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Neljä maata roikkuu edelleen hätäkassalla.Vastikään Irlanti jätti tukiohjelman. Maa ei hae valmiusluottoa, koska se haluaa lisätä poliittista ja taloudellista liikkumavaraa. Eurokriisiin on vaikea löytää ratkaisua.

Rahaliitto synnytettiin toiveiden varassa, mutta pysyy nyt pystyssä pelosta.
Pelkona on, että rahaliiton romahtaminen johtaisi ennen näkemättömäään rahoitukselliseen, taloudelliseen, sosiaaliseeen ja poliittiseen katastrofiin koko Euroopassa.Korkmannin mukaan lupaavin hanke olisi pankkiunionin luominen sanoo Korkman.

Tilanne on erittäin tukala: euroalue näyttää olevan juuttumassa yhä syvemmin velkakriisiin ja itseään ruoskivan taantuman suohon. Poliittinen unioni ei ole mahdollinen, eurobondeja emme halua, pankkiunionia tavoitellaan. Ja kaiken lystin maksavat euromaiden veronmaksajat, sanoo Korkman.

Toki Unionistakin voi erota I-60 artiklan mukaan, kun jäsenmaa ilmoittaa aikomuksestaan Europpa-neuvostolle. Mihin se vie eonneen maan on eri asia.

EMU-palapeli on vaikea koota tehtyjen virheiden jälkeen. Luottamuspula ja demokratiavaje pahentavat yhä tilannetta holtittomien siipimaiden lisäksi.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #27

Eroaminen on eri asia kuin irrottautuminen.

Miksi erota sellaisesta, johon ei ole valtiosääntöoikeudellisesti liittynytkään?

Eli mikään EU-artikla ei koske Suomea, koska liittymisessä tapahtui valtiopetoksia.

Eli Suomi - ei ilmoita aikomuksestaan erota - vaan irrottautuu yksipuolisesti EU:sta ja eurosta.

Saavat Suomen heikot lenkit hävetä koko maailman edessä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #39

Jorma Jaakkola. Tulisiko tuo laiton liittymisasia puida oikein eduskunnassa tarkemmin oikeusoppineiden kanssa.Heikot lenkit tulisivat päivänvaloon julkisesti. Pitäisikö siitä tehdä eduskunta-aloite tai -kysely. Tai alistaa se oikeuskanslerin tai eduskunnan oikausasiamiehen tutkittavaksi??

Vai miten???

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #41

Olen tuonut yksilöidysti esille Suomessa tapahtuneet valtiopetokset.

Oikeusoppineita ei tarvita.

Oikeuskansleri Jaakko Jonkan ajatuksista ei tiedä. Selvitykseni on mennyt Jonkan tietoon ns. keittiön kautta.
Edelliset oikeuskanslerit olivat valtiopetokselliseen toimintaan ryhtyneiden suojelijoita.

Rikoslaki määrittelee valtiopetoksen, joten poliisi-ilmoituksen tekeminen periaatteessa riittää.
Jos KRP tutkii ja valtakunnan syyttäjä syyttää...

Kivinen on tie. 2000-luvun alussa ei KRP ei ottanut asiaa tutkittavaksi.

Massiivinen nettiryöpytys on paras keino asian nostamiseksi mediaan ja eduskunnan käsittelyyn.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Postmodernina aikana kaikki on sallittua, kun erilaiset maailmanselitysmallit ovat menettäneet merkityksensä niin ismit kuin uskotkin.
Jokainen saa ajatelle niin kuin tahtoo, millään ei ole mitään väliä. Elämme moraalittomassa arvotyhjiössä. Epärehellisyys ja ahneus ovat voitolla rehellisuudestä, luotettavuudesta ja lähimmäisenrakkaudesta. Oma suu on lähempänä kuin konttisten suut.Vahvin voittaa markkinoilla. Heikompiosaiset ovat vain turhia kulu/menoeriä valtion budjetissa. Natsimaisesti sääli on sairautta. Minne menet eurohuijattu Suomi?

Valvontakin on lapsen kengissä. Onneksi media tekee paljastuksia.

Päivittäin saadaan tuutin täydeltä kuulla poliitikkojen ja viranomaisten
moitittavuudesta jopa rikollisuudestakin. Ei ihme, että Suomen kansa ei arvosta päättäjiään. Onko valvonnassa syyllistytty anteeksiantamattomiin laiminlyönteihin vai johtuuko kaikki vaalikeskeisestä ajattelusta ja pelin politiikasta viranomaisista poliitikkoihin ja mediaankin?

Mitä tulisi tehdä, jotta vastuunto ja moraalitaso kohentuisi kestävämmäksi

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Ari Tero. Kyllä Korkmannin "EURO valuutta vailla valtiota" kannattaa lukea, sieltä selviää monenlaista sisäpiiritietoa, jota ei muualta saa eri EMUn vaiheista ja monestakin näkökulmista. Asiat esitetty helppotajuisesti ja selkokielisesti. Suosittelen kaikille puolueisiin katsomatta. Korkman on sitoutumaton henkilö. Itsehän voi kuitenkin tehdä omat johtopäätökset.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Sixten Korkman oli yksi Koivistoa tammikuussa 1993 vahvan markan politiikasta arvotelleista professoreista.
Mulla asiaan liittyvät lehtileikkeet.

Arvostelun jälkeen Koivisto tuli Ylen ajakohtaisohjelmaan puolustautumaan kovin ja kirein sanoin.
Koskaan ennen eikä jälkeenpäinkään Koivisto ei ole julkisesti esiintynyt moisella - mielestäni sivistymättömällä - tavalla.

Minulla on tästä videotallenne, jonka silloin nauhoitin.

Viikko sitten löysin eduskunnan pöytäkirjoista syyn Koiviston vahvan markan puolusteluun:
Koivisto järjesti 8.9.1992 laittoman kellutuksen voidakseen ottaa Suomen Pankin päätösvallan valuutan ulkoisesta arvosta päättämisestä.

Kysymyksessä on Koiviston junailema valtiopetos.

Kansanedustajat eivät tuolloinkaan ymmärtäneet, mitä olivat tekemässä.
Ei puolustava Sulo Aittoniemi eikä vastustava Esko Seppänen.
Tämäkin pitää päivittää kotisivulleni.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. Vahvan markan ja löysän rahan politiikkahan veivät Suomen Holkerin hallituksen aikaiseen 1990 vaihteen lamaan. Neuvostoliiton romahduskin vaikutti Suomen talouteen kohtalokkaasti. Mutta vahvan markan politiikasta vielä:

Arkkitehteinä olivat presidentti Mauno Koivisto,Suomen pankin pääjohtaja Rolf Kullberg ja demarivaltiovarainministerit Erkki Liikanen (nyk. SP:n johtaja) ja Matti Louekoski. Pankit SKOP,SYP,KOP ja Postipankki menivät konkurssiin. Haka, Kansa,EKA levisivät kuin Elantokin historian havinaan. Konkurssiaalto vyöryi yli Suomen ja monet yksityishenkilötkin tekivät lopulliset ratkaisut kuka takaajina kuka muuten menetettyään taloutensa ja kasvonsa.Nykytaantuman pohjapiirros luotiin jo silloin.

Samanlaineen sinipunasylttytehdas on nyt kokoomuksen Kataisen masinoima nykytaantumassa lamautajana. Pikkupuolueet aisankannattajina vallan himossaan.

Käyttäjän AriTero kuva
Ari Tero

Kari Kilpiö. Odotetaan sitä heikonta lenkkiä, se päivä ja hetki lähestyy. Itselläni sellainen ajatus tai näky, euro kaatuu viimeistään 2015. Tämä näky minulla tuli 2002, kun euro otetiin meilläkin rahaksi, euro kestää kolmetoista vuotta. Euro on otettu maksuväliineksi Suomessa 1.1.2002, tästä voi ruveta laskemaan. Saapa nähdä kuinka pitkälle mennää vuodesta 2015. Ei kauaksi.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Suomen on PIKAISESTI irrottauduttava EU:sta ja samalla eurosta.
Vuosi 2015 NIMITTÄIN on aivan liian kaukana. Siihen mennessä Suomessa tapahtuu korvaamattomia vahinkoja

Perusteluksi riittää paljastuneet valtiopetokset, josta seuraa, että Suomi ei ole valtiosääntöoikeudellisesti ollut päivääkään EU:n jäsen!

Tästa perustuslainvastaisuudesta kertoi eduskunnalle Sauli Niinistökin jo 9.1.1992.

Korruptio tai painostus vaiensi Niinistön.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jormma Jaakkola. Tuo "irrottautuminen" EU:sta on tutkimisen arvoinen asia.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #46

Ei tarvitse tutkia, sillä irrottautuminen eroamisen sijasta on selvääkin selvempi.

EU:n mielipidettä valtiopetoksen esille nostamiseen ja EU:sta irrottautumiseen ei tarvita.

Media saa hoitaa irrottautumisen EU:lle.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #52

Jorma Jaakkola. Mitkä ovat pahimmat valuviat EU/EMUssa?Onko Suomi mielestäsi jo suoritustilassa? Voiko valtio mennä konkurssiin?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #52

Jorma Jaakkola. Miten irrottautuminen tapahtuu juridisesti ja mitä siitä seuraa Suomelle?

Tuskin medialla on niin isoa vaikutusvaltaa, että se pystyisi yksin hoitamaan Suomen EU:sta irrottautumisen. Kyllä siihen tarvitaan Suomen valtiokoneistoakin. "Irrottautumisesta" ei edes ole omaa säädöstäkään. Vai onko?

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

Poliitikot Suomessa ovat orjallisesti seuranneet pääomamarkkinoiden kehittymistä, vaikka olisi pitänyt seurata reaalimarkkinoiden tapahtumia.

Näin ei tehty ja nyt on myöhäistä, eikä mitään työkalujakaan reagoida asiaan. Tosi paskamainen tilanne, missä kokemattoman Kataisen ja muiden ministereiden päät jäätyvät. On selvää, että paine alkaa kasvaa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Timo Isosaari. Harmaa talous,korruptio, veroparatiisit ja EKP:n deflatoorinen matalan koron politiikka orjuuttaa jäsenmaita. Ilmeisesti ulkoinen devalvaatio räjäyttäisi liittovaltiohankkeen. Kriismaat ovat suoritustilassa, mutta valtiot eivät asiantuntijoiden mukaan voi mennä konkurssiin.

EMU on EU-eliitin ja pankkimaailman hanke sekä myös federalistinen hanke. Hintakilpailukykynsä säilyttäneelle Saksalle ja sen menettäneille maille ei sovi sama rahapolitiikka , sano Esko Seppänen. Monen valtion samanaikainen ylivelkaantuminen on sellainen kriisi, että taloustieteen käsitteistä ei ole apua siitä ulos selviämiselle. Tieteessä ei ole otettu huomioon koko systeemin kattavan kriisin mahdollisuutta. Poliittinen raha, euro, on €MUmunaus.

Systeemikkriisi, pankkikriisi, velkakriisi ja EU:n poliittinen kriisi auttavat federalisteja tekemään EU:sta liittovaltion, jonka ylikansallinen valtiohallinto ei muituta vähäisessäkään määrin demokratiaa.

Voiton maksimointi on ylin arvo EU-ahneistolla millä keinolla hyvänsä.Eurohurmos ja jatkuvan kasvun harha pörssikeinottelulla vaihtui eurokaaokseksi, koska sääntely, kohtuullinen verotus, valtiot ja vakaus on hylätty finanssikeinottelun ja pörssi-ideologian valjastamana markkinavoimien vastuuttomaksi tuottavuuden ja voitonteon koneistoksi. EMU on kuin itsensä tuhoava neutronipommi. Pyrkimyksenään rahavaltainen eurokratia.

Maailmassa ei ole toista vastaavaa yhteisöä, jossa täysivaltaiset valtiot eivät voi vaikuttaa rahansa arvoon. Euro on siten valuutta ilman valtiota siteeraisin Seppästä ja Korkmannia. Ja Suomen aikapommina tikittää taitamaton Kataisen hallitus.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Amerikkalaisen McKinsey&Co:n tekemään hallitusohjelmaan ei tarvita minkäälaista kokemusta.

Slouganeiden laukominen riittää.

Mutta se hämmästyttää, että Kokoomuksesta ei löydy montaa omilla aivoillaan ajattelevaa kansanedustajaa.

Ilmeisesti Vasemmisto-ryhmän perustaneiden kohtalo pelottaa.

Niin ja EU-puoluetuen tulo EU-parlamentaarikkopuolueille.

Käyttäjän iitimo kuva
Timo Isosaari

Näinhän asia on, kuten Jaakkola toteaa.

Näyttää kovasti jopa siltä, että McKinsey käyttää samoja menetelmiä Suomen valtiojohdon ohjailuun kuin aikanaan Tehtaankadun "vaikuttajat". Tällaista menoa on vaikea käsittää, ellei taustalla ole jonkinasteista lahjontaa, uhkailua ja kiristystä.

Oletko löytänyt viitteitä siitä, että Suomen johtoa olisi edellisen laman puitteissa ulkopuolelta pakotettu tietynlaisiin valintoihin? Ja jatkettu sitten samalla linjalla, kun on palleista ote saatu.

Valuuttaluotoillahan oli tuolloin suuri merkitys siinä, että ulkomaiset sijoittajat pääsivät varallisuuteemme kiinni edullisesti ja heidän kannaltaan pikkufirmojen kaataminen johti myös kilpailun vähenemiseen, eli hyöty oli kaksinkertainen.

Kasvoton sijoittajabisnes on kävellyt demokratian yli kaikkialla, eikä pieni Suomi ole tässä poikkeus. Tällaisen järjestelmän puitteissa omasta edusta huolehtiminen menee luonnollisesti kansalaisten edun edelle. Muun näytteleminen näyttää kovin härskiltä, mutta vaikutusvaltaa ei todellisuudessa ole.

Ovatko päättäjämme siis syyllisiä, vai itsekin uhreja?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #40

Timo Isosaari. Päättäjämme ovat olleet sinipunasilmäisiä ja kantakoot vastuunsa.

Mihin he eivät näytä pystyvän!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #40

Timo Isosaari. Suomettumisen aikaan Arkadianmäen kuiskaamona toimi Kreml, nyt suitsista vetää EU:n eliitti ja Bryssel et Berliini. Ei ihme, jotta sanotaan , että Arkadianmäellä toimii maailman suurin teatteri, kun kuiskaamotkin ovat niin kaukana. Suurin ja ahnein sekä "läpinäkyvin".

Saa nähdä milloin nuo Potemkinin kulissit romahtavat? Eikä keikareilla ja keisareilla ole enää vaatteita. Pyykkiä riittää...pestäväksi mediassakin.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. Suomelta puuttuu oma linja. Ensin oltiin suomettuneita ja nyt brysselöityneitä ja EU:n juoksupoikia ja "vekseleiden" maksajia.

Milloinkahan Suomi-neito kasvaa aikuiseksi eli aikuistuu?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kuka osaa sanoa, mitä etua/haittaa Suomelle on/olisi,jos euro kaatuu? Kuinka käy Suomen velkojen,saamisten ja viennin jne, jos euro kaatuu?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Ei ole haittaa.
Ainut kulu tulee seteleiden painamisesta, kolikoiden lyömisestä ja seteliautomaattien ohjelmoinnista.
Homma pitää tehdä ennenkuin tulee 20 euron seteli. Sehän on raha-automaattiseteli.

Velat laitetaan Jyrkin ja Jutan henkilökohtaiseen piikkiin.

He ovat petoksesta tietoisia.
Olen tavannut Jyrkin Porissa.
Jutalle lähetin sähköpostia, johon avaustajansa vastasi, joten viesti meni perille.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. Mitä talouslinjaa mielestäsi pääministeri Katainen edustaa? Tiedät sen varmaaan vanhana kokoomuslaisena hyvin. Nauttiiko Katainen Ilaskiven ja vanhan kokoomuskaartin suosiota eli tukevatko he vai vihaavat he häntä Suomen talouden alasajosta. Jatkuu huomenna...

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #38

Jyrki Katainen edustaa uusliberalismia, siis ylikansallisten kasvottomien saalistusvoimien taloudellisia tavoitteita, jotka on Suomen yrittäjyydelle ja taloudelle tuhoisaa.

Muistaakseni Nykypäivä-lehdessä oli Kataisesta artikkeli.
Katainen kertoi lukiolaispoikana omaksuneensa uusliberalismin opin ja mietti, miten voisi parhaiten viedä asiaa eteenpäin.

Pohdinnassaan Katainen päätyi Kokoomuksen jäsenyyteen.

Katainen ei nauti vanhan kokoomuskaartin eikä myöskään Kokoomusnuorten suosiota. Kokoomusnuoret vastustavat liittovaltiokehitystä. Rovaniemen puoluekokouksen edellä Kokoomusnuorilla oli pyrkimys syrjäyttää Katainen.

Kokoomuslaisia informoidakseni olen tekemässä kahta toisiinsa liittyvää reportaasia;

a) selvitystä syksyllä 1985 pääministeri Sorsan käynnistämistä sini-punan esileikeistä.

b) kokoelmaa itsenäisiä ajatuksia eduskunnassa vuonna 1992 puhuneen Sauli Niinistön EY-kriittisistä teksteistä.

Jotkut Holkerin hallituksen aikaiset eduskunnan istuntojen tekstit asettavat joitakin kokoomuslaisia todella erikoiseen valoon.
Ovatko he kokoomukseen soluttautuneita demareita vaiko narsistisia pelureita, juoksupoikia, joita Mauno Koivisto ohjasi tekemään tiettyjä asioita?

Joka tapauksessa saavat vielä hävetä tekemisiään.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #44

Jorma Jaakkola. Kummallista kun vasemmisto on tukemassa vallan kiihkossaan moittimaansa uusliberalistista politiikkaa. Vai voitaisiinko puhua tarkoitushakuisuudesta ja machiavellismista, kun on päästy nauttimen ministeriauton kyydistä takapenkillä? Valta turmelee ja muokkaa asenteet.

Vasemmistoliittokin on ambivalentissa tilanteessa eikä löydä ulospääsyä tukalasta tilanteesta äänestäjiään ja imagoaan ajatellen, kun valta on niin "magiaa". Kannatuksen turvaaminen väijyy peikkona selän takana. Pelin politiikka korostuu tässäkin. Rehellisyyskin joutaa romukoppaan.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #51

Paavo Lipponen meni tuoreena ylioppilaana syksyllä 1960 Amerikkaan opiskelemaan ko. asiaa.
Rahoittajana oli ilmeisesti demareiden rahoittaja eli CIA.
Kätyrinä toimi Oskari Tokoi, CIA:n päällikön kaverina.

Eräältä ystävältäni saamani tiedon mukaan Pertti Salolainen meni tuoreena ylioppilaana Iso-Britanniaan.
Salolainen gradunsa Euroopan yhdentymisestä.

Googletus antaa tekstin:
"Pertti Salolainen - Eduskunta - kansanedustajat
www.eduskunta.fi/triphome/.../hex5000.sh?...‎
15.10.2013 - Pertti Salolainen ... Täydellinen nimi: Salolainen, Pertti Edvard ... EEC:n ja EFTA:n sisäinen ja keskinäinen integraatio (pro gradu) (tutkimus) ..."

Mutta linkki ei toimi.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #55

Ja molemmat ovat kiitollisuuden veloissa rahoittajilleen.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaaakkola. Elämme mielenkiintoisia aikoja, kun asiat tulee julkiseen tietoisuuteen. Paineet lisääntyvät. Saa nähdä mitä siitä seuraa vai kuittaavatko villasella koko jutun tai vaikenemisella kuten tavallista.

Julkisuus on kuitenkin asianosaisille korventavaa.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #42

Lisätäänpä painetta massiivisella nettiryöpytyksellä.

- Vaadimme valtiopetosten selvittämistä.

- Kysymys ei ole EU-kriittisyydestä, vaan Suomen korkean valtiojohdon tekemästä rikoksesta koko kansakuntaa kohtaan.

- Dokumentit löytyvät kotisivulta http://jormajaakkola.fi

- Suomi irti EU:sta ja vähän äkkiä!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #49

Jorma Jaakkola. Saa nähdä mikä tai mitkä puolueet tekevät siitä aloitteet ja kyselyt eduskunnassa. Periikö rehellisyys maata vai pelurit? Seurataan näytelmää kuin hai laivaa.

Mitähän eduskunnan oikeusasiamies tai oikeuskansaleri sanosi tähän asiaan?
Perustuslain 10 luku valisee laillisuusvalvontaa pykälissään. Eli pykälät 106-118.

Esimerkiksi kansaedustajat voivat käyttää PL pykäliä 112-118 toimissaan hyväksi. Pl 115§ on mielenkiintoinen.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #53

Suomen nykyisen perustuslain tekstien premissit ovat väärät, sillä ne ovat EU-mukautetut.

Pitää nimittäin katsoa, mitä oli kirjoitettuna kirjassa "Suomen Laki 1991 II".
Vuonna 1992 tehtiin EY-mukautuksia ja silloin - jo etukäteen - tehdyistä EY-mukautuksista oli HM 48 §:n muutos EY-asioiden käsittelyyn eduskunnan suuren salin ulkopuolella.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö Vastaus kommenttiin #56

Jorma Jaakkola. Mitenkäs rikoslaki, onko EU vesittänyt nekin omilla kaatopykälillään?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #61

Rikoslain tekstejä tuskin on muutettu. Mutta...

Mutta alkuperäisessä Hallitusmuodon 92 pykälässä luki, että virkamiehen ja tuomarin on noudatettava lakia.

Tässä tulee vastaan lain EY-tulkinta. Nimittäin virkamiehen ja tuomarin on katsottava, onko heidän työssään eteen tulevasta asiasta olemassa EY-säädöstä, joka ylitää kansallisen lain. Jos on olemassa EY-säädös, jää kansallinen laki alisteiseksi eli kansallista lakia ei tarvitse noudattaa, ei vaikka kyseessä olisi Suomen perustuslaki.

Tämän asian tiesi rivikansanedustaja Sauli Niinistö kertoa eduskunnalle jo 9.1.1992.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola.I-6 Artiklassa lukee: Tämä perustuslaki sekä lain säädäntö, jota unionin toimielimet antavat käyttäessään, ovat ensisijaisia jäsenvaltioiden oikeuteen nähden. Onko se ylivertainen kaikkiin kansallisiin lakeihin nähden siis myös rikoslakiin. Mutta onko EU:lla edes omaa rikoslakia?

Mielestäni kuitenkin Suomen rikoslakiin pitäisi saada uusi luku: Rikokset Yhteiskuntaa vastaan. Toisaalta Suomen perustuslaki antaa ylivertaisen suojan kansanedustajille:

1) PL 29§ Kansanedustajan riippumattomuusmuus. Kansannedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset.

Hallinto-oikeudellisesti puhutaan tällöin ns. imperatiivisen mandaatin kiellosta. Kansanedustajat eivät ole tilivelvollisia äänestäjilleen antamistaan vaalilupauksista - valtakirjan saatuaan.

2) PL 30§ Kansanedustajan koskemattomuus tarkoittaa ns 5/6 osa säännöstä
syytteeseen saattamisessa eli puhutaan parlamentaarisesta immuniteetista.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kiitos teksteistä.
Selvää tekstiä EU-oikeuden ensisijaisuudesta.

Viis EU:n rikoslaista, koska se ei koske Suomea.

Pidättäydytään siis alkuperäisessä kirjan "Suomen Laki 1991" mukaan kirjoitetussa perustuslaissa (Hallitusmuodossa ja Valtiopäiväjärjestyksessä), jota ei vielä ollut EY-mukautettu.

Tuon ajan perustuslakia rikkoenhan ETA- ja EY-sopimukset hyväksyttiin.

Rikoksia suomalaista yhteiskuntaa ja kansakuntaa kohtaan kutsutaan valtiopetokseksi ja maanpetokseksi, rikoksiksi, jotka eivät vanhene.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola.Onko Suomi EU/EMUssa vielä suvereeni valtio vaiko vain rajoitetun suvereniteetin omaava EU/EMUn lainsäädännön ja talouspolitiikan alle alistettu vasallivaltio? Eli onko Suomi enää itsenäinen valtio, kun valtaosin se on jo alistettu - vapaaehtoisesti- EU/EMUn alamaiseksi?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kansanedustajan ryhmäkurista kirjoittaa Kimmo Kiljunen kirjassaan "Nahkurin orsilla".

"Nahkurin orsilla"-käsitteen Kiljunen selittää sillä, että ryhmäkuriin sitoutuminen ei olekaan perustuslain vastaista silloin, kun on kysymys tärkeistä yhteiskuntaan vaikuttavista päätöksistä.

Mielestäni ryhmäkuriin osallistumisesta eli perustuslakirikkomuksesta seuraa, että kaikkien ryhmäkuriin osallistuneiden kansanedustajien nahka on nyljetty samalle orrelle odottamaan parkitsemista.

Tämä nahkojen samalla orrella killuttaminen ja parkitseminen tarkoittaa osuvasti Lipposen (syksyllä 1996) Aholle tokaisun mukaan syytettä rikoksesta, johon osallistui ensin Esko Aho vuonna 1994 salaisella EMU-varaumavalheella ja Lipponen vuonna 1996 ERM-kytkennällä.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola. Kukas se onkaan nykyään siellä nahkurin orsilla ja poissa poliittisista parrasvaloista ja EU:n ytimestä? Miksi demareilla menee huonosti?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jorma Jaakkola.Otteita Kimmo Kiljusen kirjasta Euroopan unionin perustuslaki.
- Eurooppalaista lainsäädäntöä tehdään suljettujen ovien takana ja lakeja säätävät toimeenpanovallan edustajat. Tämä on demokratian tila tänä päivänä
Euroopassa.
-Erkki Tuomioja: Konventin menettelytapoja ja sisältöä kukaan suomalainen ei ole voinut hyväksyä.
-Laadittiinko EU:lle perustuslakia suomalaisten päänmenoksi?
-Epäonnistuiko EU:n tulevaisuuskonventti työssään?

Markku Uuspaavalniemi: Vuonna 2010 ennustaa:
http://www.youtube.com/watch?v=XWfUSa7_TMQ

Käyttäjän mattiantero kuva
Matti Kyllönen

Suomen asiat ovat niin pahasti solmussa, että tästä ei ole helppoa nousta. Irti ei päästä, koska hyväosaisten harjoittama riisto on tehty maailmanlaajuiseksi ja lait ovat heidän puolellaan kansaa vastaan.
Ainoa pitkä tie on ryhtyä hoitamaan omissa yhteisöissään asioita itse, energiasta ja ruoasta alkaen ja toinen toisistaan huolta pitäen. Joudutaan palaamaan suurelta osin joksikin aikaa vaihdantatalouteen ja luomaan omat paikalliset viestinvälineet.
Maailman ylätaso elää omaa elämäänsä jossakin, toinen toisiaan riistäen.
Alataso on onnellisempi, joten ylätasoa kannata kadehtia.
Tämä elämä on Suomessa monin paikoin jo käynnissä. Paikallispuolustuskin tulee mukaan kuvioon. Unionin direktiivit hiljakseen unohtuvat, kun niitä ei noudateta. Kansallinen parlamentti tulee arvoonsa uudelleen ja alkaa säätää lakeja kansalliselta pohjalta. Eilinen keskustelu eduskunnassa oli jo hyvä alku. Yhteisymmärrys kyllä löytyy ja pinnalle kuplinut roskaväki pannaan ojennukseen.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Matti Kyllönen. Onko Suomi mielestäsi jo suoritustilassa. Oikaise alkukommentissa olevia numerotietoja, jos niissä löytyy virheitä.

Voiko valtio mennä konkurssiin vai ei?

Onko EMU ongelmallinen projekti, josta ei ole ulospääsyä?

Mitkä ovat pahimmat valuviat EU/EMUssa?

Korkmannin mukaan nykymuotoineen EMU on ollut Euroopan kannalta huono ratkaisu. "Oliko EMU erehdys"- luku kertoo hyvin Korkmannin kannat EMUsta kirjassa EURO valuutta vailla valtiota.(ss.154-170). Samoin usein käytetty ja valaiseva luonnehdinta vakauden ongelmista eli "mahdoton kolminaisuus". Sen mukaan on mahdotonta yhdistää vapaita pääomaliikkeitä ja vakaita valuuttakursseja sekä itsenäistä rahapolitiikkaa; on valittava kaksi kolmesta. Vapaiden pääomaliikkeiden oloissa Yhdysvallat, Iso-Britannia ja Ruotsi ovat pitäneet kiinni itsenäisestä rahapolitiikasta ja sallineet valuuttansa kellua. Vapaiden pääomaliikkeiden oloissa on valittava kiinteän valuuttakurssin ja itsenäisen rahapolitiikan välillä. (ss.36-37).

Suuressa osassa Eurooppaa on tehty toisenlainen valinta: pian 18 maata ml. Suomi ovat luopuneet omaehtoisesta rahapolitiikasta ja ottaneet käyttöön yhteisen rahan, euron. Euroalueella on siten yksi raha, yksi keskuspankki sekä yksi rahapolitiikka. Tämän valinnan vaikutukset ja viisaus ovat Korkmannin kirjan varsinainen aihe. Avartavaa analysointia! Suosittelen kaikille luettavaksi.
Omasta puolestaan Korkman olisi kernaasti nähnyt Suomen ja Ruotsin päätyvän EMUn suhteen samaan ratkaisuun. (s. 49. alaviite).--- Pulmallista on jos poliittiset tarkoitusperät johtavat taloudellisten näkökulmien sivuttamiseen ja ongelmien vähättelyyn. (s.49).

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Matti Kyllönen. Onko Suomi mielestäsi EU/EMUssa vielä suvereeni valtio vaiko vain rajoitetun suvereniteetin omaava EU/EMUn lainsäädännön ja talouspolitiikan alle alistettu vasallivaltio? Onko Suomi siten enää itsenäinen valtio, kun se pääsääntöisesti on alistettu EU/EMUn alamaiseksi?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Matti Kyllönen.Kiitos asiantuntevista,selkokielisistä ja painavista lausunnoistasi. Osaat hyvin muotoilla ytimekkäästi Suomen nykyisen alennustilan syyt ja luoda uskoa parempaan tulevaisuuteen. Toivotaan että rehellisyys voittaa epärehellisyyden. Teet arvokasta valistustyötä.Kiitos.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset