karikilpio

Itsenäisen valtion tunnusmerkit -täyttyvätkö ne nyt?

Itsenäisyyspäivän lähestyessä on syytä  kerrata, mitkä ovat ne perusedellytykset ja tunnusmerkit, mitkä vaaditaan, jotta maata voitaisiin kutsua itsenäiseksi valtioksi.

 

Valtion tai maan itsenäisyyden edellytys on se, että maa pystyy itsenäisesti hoitamaan omat asiansa . Jos maassa ei siihen pystytä, ei maata voi enää kutsua itsenäiseksi, vaan muiden holhoamaksi , epäitsenäiseksi maaksi.


On syytä pohtia , missä määrin EU-kirjattu Suomi ja EU-/euromaat ovat enää itsenäisiä
ja  täysivaltaisia tasavaltoja  ja millaiseen Eurooppaan me suomalaiset haluamme mennä. TAI olla. EU ja euromaat ovat kriisissä ja ylivelkaantuneita.  Brexit on merkki irtaantumishaluista. Italia on myös moniongelmainen. Kuinka käy EU:n ja euromaiden? Federalistit kaavailevat ylikansallista liittovaltiota.

 

Pitäisikö Euroopan Unionin liittovaltioon menemisestä tehdä kansanäänestys?  Etelä-Euroopan  ”viisailla tietäjillä” on omat, viekkaat suunnitelmat  EU:n tulevaisuudelle.


Itsenäiseltä valtiolta vaadittavia tunnusmerkkejä: (Lisää tarvittaessa).
 

  •    Kansainvälinen tunnustus ja  vahvistetut rajat,
  •    Oma  maa, lippu, vaakuna ja kansallislaulu,
  •    Oma raha ja valuuttapolitiikka ja keskuspankkijärjestelmä  sekä  kansantalous ja budjetointi,
  •    Oma perustuslaki, valtiovalta/hallintokoneisto ja kansalliset perusoikeudet,
  •    Oma lainsäädäntövalta, toimeenpanovalta ja tuomiovalta/oikeuslaitos,
  •    Kansallinen itsemääräämisoikeus ,suvereniteetti ja riippumattomuus,
  •    Taloudellinen riippumattomuus ja kauppapolitiikka; oma verotusoikeus ja sosiaalipolitiikka,
  •    Täysvaltaisuus ,  oma valtiojärjestys,  yhtenäinen ja keskitetty universaali valta,
  •    Oma politiikkakoneisto ja oikeus itse määrätä ulkopoliittista suhteistaan,
  •    Oikeus itse päättää sotilaallisesta liittoutumisesta tai liittoutumattomuudestaan,
  •    Omat puolustusvoimat ja oma järjestysvalta ja kontrollikoneisto,
  •    Oma  virallinen kieli/kielet, oma kulttuuri ja perinteet  jne...



Etelä- Euroopan  viekkailla "Tierna"-/komissiopojilla  (= Barroso, Van Rompuy, Juncker ,Draghi) on omia suunnitelmia EU-/ euromaiden päänmenoksi: yhteinen  pankkiunioni, eurobudjetointi, verotus, perustuslaki ja mahdollisesti puolustuspolitiikka (Natoko) jne. Kaikki Portugalin ”Nalle Wahlroosin”  ja aiemmin Portugalin kommunistisen työväenpuolueen puheenjohtajistoon kuuluneen  sosialisti Jose Manuel Barroson johdolla. Hyväksytkö näitä hankkeita ja vievätkö ne viimeisetkin itsenäisyyden rippeet Suomelta ja EU/euromailta matkalla "Eurostoliittoon"??!!

Mihin EU/EMU:n viisi presidenttiä pyrkivät toimlllaan? Onko EU/EMU liian heterogeeninen valtioiden koostumukseltaan taatakseen optimaalisen integraation malliin Yhdysvallat tai Saksa?

 

Onko EU/EMU-Suomi  kansakuntana enää juridisesti, poliittisesti ja taloudellisesti täysin riippumaton ja täyden itsemääräämisoikeuden omaava valtio vai ei?  Eli onko  EU/EMU-Suomi enää täysin itsenäinen valtio vai ei?


Esko Seppänen on hyvin paljastanut  US-blogissaan  EU-komission salatut missiot:
"Komissaarijuntan vaiettu vallankaappausyritys".  

HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE TASAPUOLISESTI!  ILMAN  RASKAITA UHREJA ELÄISIMME NYT TOISENLAISESSA  MAASSA JA KULTTUURISSA.  SE ON AINA MUISTETTAVA. KAUAN ELÄKÖÖN "ITSENÄINEN" SUOMI!

http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/227419-hyvaa-itsenaisyyspai...

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

7Suosittele

7 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (37 kommenttia)

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Mitkä ovat tärkeimmät tunnusmerkit, jotta maata voitaisiin kutsua itsenäiseksi? Onko Suomi enää täysin itsenäinen ja jos ei ole miksi?

PS:
A-Studio 3.12. . Korkmannin mukaan valtaa siirtyy ylikansallisille tasoille. Kreikka ei tule selviämään valkataakastaan, mutta olisiko oikein antaa anteeksi sen velat; miksei samalla myös Suomen eurovelat?

Miksi ylipäätään Kreikka pidetään kiviriippana ja muiden euromaiden veronmaksajien lisätaakkana? Korkmannin mukaan Suomi ei saisi 1. tukipaketistaan saataviaan 100 miljoonaa euroa takaisin. Toinenkin on epävarmaa...samoin kolmas...neljäs...viides...kymmenes...jne

Suomen supistunut suvereniteetti supistuisi yhä, jos pankkiunioni ja yhteinen budjetti/verotus tulisi velvoittamaan eurokansalaisia.

Olen täysin samaa mieltä Korkmannin kanssa , että sopimusasioissa on palattava lähtöruutuun: "Jokainen euromaa vastatkoon VAIN omasta kansantaloudestaan, EI MUIDEN. Ja sijoittajat kärsikööt huonot sijoitukset nahoissaan". Isänmaallinen mies Sixten Korkman puhuu täyttä asiaa.

Käyttäjän raffu kuva
Rafael Rantala

Valitettavasti Suomi on luovuttanut suvereeniteettinsä Euron myötä ilman kansanäänestystä, sitä saa mitä tilaa. Vaikka nuo viimeiset tyhmyydet EKP EVVM kuviot olisi fiksulla politiikalla välttää, siihen ei nykyisistä poliitikoista valitettavasti ollut.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Rafael Ranta kiitos kommentista. Viedäänkö Suomea kuin pässiä narussa vai vieläkö Suomesta löytyy isänmaallisiakin ihmisiä ajamaan Suomen etuja maailmalla? Vai ovatko EU:lle "hyödylliset, brysselöityneet idiootit" ottaneet vallan Suomesta?

-Nyt tarvitaan legioonittain isänmaallisia ihmisiä ja voimia kansalliseen EU-herätykseen. On muutoksen aika tai piru perii Suomen!

Tähtilippujen alla ei kannata enää tanssia euroeliitin pillien tahdissa.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Sixten Korkman vaihdettava Suomen valtiovarainministeriksi!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Rafael Rantala. Paranisikohen Suomen itsemääräämisoikeudet, jos otettaisiin käyttöön Ruotsin, Tanskan, Norjan ,Englannin tai Islannnin mallit? Vientikin saataisiin vetämään. Kreikka potkittaisiin pihalle muille varoitukseksi. Hoitakoon kuprunsa. Portugalissa, Espanjassa ja Irlannissa on jo sama virus jylläämässä. Ja "vilttikuume" voi levitä löysän rahan vuoksi muuallekin.

Islantihan hoiti lamansa jättämällä eurokeinottelijapankkien velat maksamatta, saneerasi Suomen 1990 laman tyyliin huonot pankkinsa ja pani ylivelkaannuttajat juridiseen vastuuseen. Siinä oiva malli meille/EU:llekin.
Kannatan, että...

Kotiutettisiin eurotukimiljardit Suomen sisäpolitiikkaa pelastamaan.

JÄLKIPÄIVITYS: Islantiko nyt Suomen esikuvaksi?

http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/207530-...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kiitos kommentista Heidi Kuittinen. Euromaita ylivelkaannuttava EU-eliitti ja komisaarikopla kesyttää euromaita kuin ennätyshaukea, mutta hanttiin pitää pistää. Sinipuna on kuin metsot soidimella eikä ymmärrä mihin pälkähään ja ylisukupolviseen valkavankeuteen ovat Suomen saattaneet EU-foriassaan. Erittäin harkitsematonta ja epäisänmaallista touhua.

Teet hyviä kommentteja jatka samaan tyyliin! Onko Suomi tunnusmerkistöjen valossa enää mielestäsi itsenäinen? Mitä on jo menetetty, mitä ei?

Tuula Saskia

En usko, että Suomen itsenäisyys on vain harhaa- EU:sta huolimatta.

Totta on, että tavallinen kansalainen häkeltyy tuon tuosta lukiessaan siitä, että EU määrää. On kurkut ja paljon isommatkin jutut.

Kannatin lämpimästi EU:ta. Näin sen turvallisuuskysymyksenä ja kaupan edistäjänä.

Muistaakseni kukaan eikä mikään poliittinen taho viitannut mihinkään muille maille syntyvään tukivelvoitteeseen.Eikä taatusti miljarditukiin.

Ei, EU oli paratiisi, etu ja suosio, olimme hyväksyttyjä. Ja turvallisuus on nyt hoidettu.Olimme eurooppalaisten oikeita ystäviä.

Totta kai meitä johdettiin harhaan. Se on viimeistään nyt selvä.

Mutta itsenäisyys ei häviä, jos toteutamme keskeisiä lakejamme.Myös budjettilakia.
Niistä ei saa luopua.

Vielä suurempi uhka on hiipivä. Sitä mukaa, kun maamme kansainvälistyy,
ei-länsimainen väestö valtaa alaa mm. kouluissa. Sieltä kasvaa seuraava polvi.

Heidän arvojaan ei saa ujuttaa koululaitoksen välityksellä suomalaisille lapsille. Heidät on hyväksyttävä tasavertaisinä lapsina, ilman erityisoikeuksia.

Erityiskouluja on ja se on hieno asia.

Suomalaisuus ja itsenäisyys elää kielen ja kulttuurin varassa, joita on syytä vaalia kaikin mahdollisin tavoin.

Mitä kieleen tulee, onko tämä p- ja v- painotteinen kieli kaunista kuultavaa? Ja kuitenkin meillä on niin kaunis ja runsas kieli.

Käyttäjän sirpaabdallah kuva
Sirpa Abdallah

Tuula Saskia; "Mutta itsenäisyys ei häviä, jos toteutamme keskeisiä lakejamme.Myös budjettilakia.
Niistä ei saa luopua."

Kysymys kuuluukin tuohon esittämääsi toteamukseen. Miten voimme olla varmoja jottei tämä hallituksemme anna sitä viimeistäkin itsenäisyyttämme pois? Jos hallitus käyttää vanhaa maan tapaa, niin sehän ei kysele kansalaisten mielipiteitä. Ei vaikka tarvittaisiin perustuslain muutosta. Tosin onhan perustuslakiimme jo tämä hallitus ensi töikseen kirjoittanut omana puumerkkinä "Suomi kuuluu EU:hun".

Ei taida pullikointi auttaa? Oma mielenkiintoinen havainto on siinä, ettei kummankaan suuren hallituspuolueen (Kokoomus ja SDP) omilla nettisivuilla ole kerrottu puolueen kantaa liittovaltioon kuin muihinkaan tärkeisiin EU- ja eurokysymyksiin. Kansalaisille ei siis haluta kertoa puoluepolitiikkaa EU saralta. Onko kyseessä salailupolitiikan tekoa?

Tuula Saskia

Ainakin toistaiseksi elämme demokratiassa.

Mutta kansalaisten on syytä olla valppaina. Monellakin tavalla ja monessakin mielessä.

Suomalaisuus on arvona hiutumassa ja se, jos mikä on suuri sääli.

Yliopistoista ei kuulu mitään. Eikö niiden pitänyt olla kansakunnan tukirakenne?
Nyt siellä mellastaa joku Bäckman, joka vaikuttaa hyvin oudolta.

Tässä siis yliopiston kohottavia terveisiä kansalaisille.

Epäilemättä instituution sisällä tehdään ankarasti tutkimusta, mutta miten se hyödyttää Suomea? Siis yhteiskuntana?

Sieltä tulisi kummuta tietoa ja ajankohtaista keskustelua, jolla maata kohennetaan.

Mutta ei näy ei kuulu.

Jonkun yksittäisen nuoren filosofin tutkimus, tavattoman kallis, vaikuttaa vitsiltä.

Eikö meillä ole kykyä koota jotain ajatushautomoa hiukan laajemmalle pohjalle?

Jollei, kloonattakoon Sailas.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Sirpa Abdallah. EU on nähtävästi kabineteissaan vaatinut, että perustuslakiin tulee kirjata Suomen myynti eli "Suomi kuuluu EU:hun" ja EU:lle siirtyy täysi määräysvalta Suomen asioista. Alkuna liittovaltiomissiossa.

Syy miksi kokoomus ja sdp eivät puolueiden nettisivuilla kerro puolueiden kantaa tärkeisiin EU/euroasioihin perustuu ilmeisesti EU:n kanssa sovittuihin asioihin "näistä on salaa sovittu eikä niistä saa puhella julkisuudessa".

Salailun kulttuurihan on ominaista sekä EU:lle että sinipunalle. Gallupit laskisivat kuin lehmän häntä, jos niistä puhuttaisiin avoimesti. Se ei käy.
Se ei yksinkertaisesti vaan käy.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Kiitos kommenteista Tuula Saskia. Kuinkahan monta EU:ta ja ruuan halpenemista ja europaratiisin ihanuuksia äänestäessään toivonutta onkaan jälkikäteen raskaasti pettynyt, kun karvainen ja kallis peeaa-todellisuus tuli ilmi? On täysremontin aika koko EU-politiikassa!

Euroeliitin "finanssiauervaarat" huijasivat ja hurmasivat härskisti viattoman,sinipuna-asuisen Suomineidon ja saattoivat sen veronmaksajat ylisukupolviseen velkaorjuuteen. Ei enää koskaan sinipunahallituksia Suomeen. Kyvyt on raskaasti nähty. Six-pack saa mennä!

Puhut asiaa. Ilman kansainvälistä sijoittamista ja tuotantoa ei Suomi olisi sitä mitä se nyt on. Mutta lieveilmiöitä pitää siitäkin kitkeä. Nuoriin pitää satsata entistä enemmän: Spes patriae! Suomalaisuutta pitää vaalia.

Koulutukseen ja työllistämiseen pitää panostaa. Joutilaisuus on tyhmyyksien äiti. Euromiljardit pitää kotiuttaa epäkohtia korjaamaan eikä euroeliitin kasinopeleihin,kerskakulutukseen tai veroparatiisien holvien kätköön sijoitettavaksi. Yhä jatkuvat "iltalypsyt" pitää lopettaa eurokriisin hunsvottimaille ,ettei Kreikan epidemia laajene Portugaliin, Espanjaan, Irlantiin jne. Ei kukaan halunnut tällaisten keinottelevien kelmien Eurooppaan. Sulut sille!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tuula Saskia. Puhut asiaa.Kirjopyykinpeus pitää aloittaa heti EU-/euromaa-asioissa. Suomen tulee olla itsenäisiä eikä olla joka tuulen heiluteltavissa milloin suomettuneina milloin eurottuneina ja brysselöityneinä!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tuula Saskia. Saas nährä miten kalliiksi tämä eurosamba tuleekaan Suomelle?

Käyttäjän sirpaabdallah kuva
Sirpa Abdallah

Olen suorastaan "rakastunut" Nigel Faragen puheisiin EU:sta ja eurosta. Siispä muidenkin halukkaiden kuunneltavaksi.

Liittovaltiokehityksestä, Nigel Farage ja Sampo Terho;

http://www.youtube.com/watch?v=wpm4VBm1qxc&context...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Sirpa Abdallah. Keskittämiseenhän kokoomus ja sdp pyrkivät sekä kunta- että EU/europolitiikassaan kuten oppi-isä EU-eliittikinkin. Suosittelen youtube videon katsomista, jotta suomut tippuisivat silmistä ja ihmiset tajuaisiavat, mihin heitä todella viedään. Kiitos selkeästä videosta!

Eurostoliitto tulee ellet pane soraa ja kapuloita sen rattaisiin. Järjen käyttö on sallitua kuten SAK:in ohjesäännöissäkin.

Keskitä siksi ahnehtivaa EU-mädännäisyyttä vastaan!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

SA. Jälkikommenttina tieto, että EU-komissio pyrkii saamaan peukalonsa ja anturansa alle myös sosiaalipolitiikan raha-ja talouspolitiikan lisäksi.

Eli kohta kaikki politiikkalohkot ahnehtimalla + kultturiarvot, normit, rahat, turvallisuus- ja sotealueet jne...kokonaisvaltaisesti keskittäen laariinsa. Kuin mallina 666- tyyli.

Ellei jarruja panna päälle!

Tuula Saskia

Hyvä KK, ei vastineita, ei haukkuja, ei kehuja.

Onko siis niin, että US:n lukijakunta vierastaa asiatekstiä?

Hyväksyntää ei todellakaan kaivata, mieluummin päinvastoin.

Mutta reaktiota kyllä.

Eiköhän tämä ole yhteinen murhe?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tuula Saskia. Monet ihmiset - varsinkin työelämässä olevat - eivät uraputkisyistä uskalla julkisesti esittää kantojaan leimautumisen ja riittämättömän tiedonpelon vuoksi. Toissijaisiin juttuihin näyttää olevan mielenkiintoa monelta suunnalta ja tasolta. Asiateksti vaatii perehtymistä.

Elämme syrjäytyneisyyden, monen kerroksen väen, välinpitämättömyyden, ahneuden, vastuuttomuuden ja pintakulttuurin aikaa. Harva luottaa enää poliitikkoihin ja päättäjiin. Suomi ei tiedä minne ollaan menossa ja minne meitä viedään. Kritiikkiä tarvitaan. Siihen tarvitaan tietoa, uskallusta ja vahvaa itsetuntoa sekä huumorintajuakin.

Sokratesmaista kyseenalaistamista tarvitaan aina. Demokratia, ihmisoikeudet ja perustuslaki suovat onneksi laajan mielipiteenvapauden.

Käyttäjän mattiantero kuva
Matti Kyllönen

Itsenäisyytemme on hiljaa hivutettu meiltä pois. EU on itsemääräämisoikeuden vienyt ja sortanut meidät velkakierteeseen. En usko unionin kauan säilyvän. Paluu siitä voi olla meille tuskainen, sen verran pahaan vyyhtiin herrat ovat meidät sotkeneet.

Tuula Saskia

Niinpä niin, Matti, sehän pelottaakin. Vallankin, kun ero- vaihtoehtoa meille kansalaisille ei ole avattu.

Ei kai kukaan halua tyhjän päälle jäädä. Mutta me jäämme, jos meille ei kerrota tosiasioita.

Itse asiassa, taidamme olla jo nyt. Siinä määrin stailattua tietoa meille totuutena tarjotaan, jopa ministeritasolta.

Kiitos Hesarin pääkirjoitusten saamme myös sokeroimatonta tietoa, joskus.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

MK. - Suomalaiset seisokaamme tässä omalla pohjallamme, älkäämme luottako vieraan apuun ja viekkauteen eikä väärämielisiin valtiaihin, vaan toimikaamme rohkeasti kodin, isänmaan ja uskonnon puolesta taistellen!

- Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi ja EU-diktatuurin alamaisiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis suoraselkäisiä suomalaisia!

Siinä saatesanoja Suomen Itsenäisyyspäivän vietoon.

Itse kovasti odotetusta Itsenäisyyspäivän TV-lähetyksestä presidentinlinnasta on osin hävinnyt kateuden vuoksi arvokkuus, ketkä sinne kulloinkin kutsutaan ja kilpailevien pukuateljeiden mannekiiniesitys, keillä kaunottarilla on illan kauneimmat ja edustavimmat puvut. Silti se on Itsenäisyyspäivän katsotuimpia TV-ohjelmia. Saavathan lehdet kuvia ja juttuja pukuloistosta, mutta itse pääasia eli itsenäisyys saattaa siksi jäädä toisarvoiseen asemaan. Onko niin?

KÄRJISTETYMMIN: "YLELLÄ vikapainotus itsenäisyyspäiväjuhlista. Naisten pukeutuminen nostettu tärkeimmäksi: kuin hevosmarkkinat, jonne isännät taluttavat tammansa uusin loimin, valjain ja kengityksin." - "Itsenäisyyspäivän juhlassa vertaillaan kenellä on mahtavin povi, kuin utareita maatalousnäyttelyissä." - Säälittävää julkisuushakuisuutta ja (muoti)toimittajien pinnallisuutta koko itsenäisyyspäiväjuhlat presidentinlinnassa."

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

MUTTA onko maa sama asia kuin valtio, vai voiko ne käsittää joskus eri tavalla?

http://www.kysy.fi./kysymys/onko-maa-sama-asia-kui...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Matti, olen samaa mieltä kanssasi. EU tulee kaatumaan vaikeasti yhteensovitettaviin ongelmiinsa. Eri moraali-, kulttuuri- ja taloustasoisten maiden yhteensovittaminen lienee liian vaikea palapeli koottavaksi. EU lähti laajentamaan riittämättömin perustein integraatiota liittovaltioksi. EU-eväät näyttävät leviävän liiallisen kiireen vuoksi.

Rauhanliitosta on tullut ylivelkaannutettujen valtioiden pakkoliittymä.

Pakolla ei mikään onnistu pitkäaikaisesti. Epäluotettava EU leviää kuin punapääoma Holkerin sinipunan aikaan. Ei enää sinipunahallituksia Suomeen!

Veloista ei voi tulla saatavia eurohuumassakaan.Ne on joskus maksettavakin.

EU on sotkeutunut petoskuvioihinsa kuin Summasen akan poika pöksyihinsä.

Siitä labyrintistä on vaikea päästä kunniallisesti ulos.

Tuula Saskia

Hyvät kanssa-kommentoijat,

kaikesta huolimatta: eihän luovuteta.

Prof. Sixten Korkman puhui asiasta ilmeisen totuudellisesti.

Tässäpä ne kaksi todellista luottomiestä: Sailas ja Korkman.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tuula Saskia. Suomen itsenäisyys ei näytä olevan tärkeä asia Uuden Suomen blogikirjoittajille?! Mieluummin pannaan asiat viihteelle ja paneudutaan lillukanvarsiin ja kinasteluihin. Mutta kukin tyrkkii tyylillään ja kyvyillään ja mistä on eniten kiinnostunut. Se on jokaisen oikeus.

Asiasta pitää puhua, kun on sen aika eikä jälkiviisastella! Ja silloin kun "lyyti kirjoittaa". Aina ei runoratsu suostu laukkaamaan.Kirjoittamiin!

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

#26.Tuula Saskia. TÄSSÄ mielenkiintoinen vuodatus jälkikäteen itsenäisen valtion tunnusmerkeistä tai niiden puutteista: KUNNON ITSENÄISYYSPÄIVÄPUHEENVUORO: LUKEMIIN!!!

http://mvlehti.net/2014/12/30/itsenaisen-valtion-t...

http://rayhablogi.blogspot.com.es/2014/12/itsenais...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tuula Saskia. Sailas ja Korkman, siinä kaksi suoraselkäistä ja hatunoston arvoista luottomiestä, jotka eivät kuvia kumartele. He sanovat asiat juuri niinkuin ne ovat. Sailas pilasi jopa terveytensäkin isänmaan etuja puolustaessaan. Suomalaiset kunnioittavat heidän elämäntyötään ja suorasukaisia kannanottojaan. Ei mitään vellihousuja ja muiden maiden lipojia. Siitä kiitokset heille!

Sailas ja Korkman ovat todellisia Valtiomiehiä isolla veellä muiden opportunistien joukossa. He ansaisisivat valtiovallankin puolesta merkittävän huomion-ja kunnioituksenosoituksen. Heidän kaltaisia miehiä ei kasva joka puun oksalla.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

SUOMI on juridisesti, taloudellisessti ja poliittisesti kahlehdittu EU/EMUun. Ja EMUun ilman kansanäänestystä härskisti. Ketkä olivat ne , jotka luovuttivat Suomen itsenäisyyden ilman kansanäänestystä EMUsta? Ketkä nyt muistelevat ja maistelevat kitkerää EMU-kakkua nahkurin orsilla?

TÄSSÄ vielä muistin verestämiseksi vielä EMU-äänestys eduskunnassa:

http://www.youtube.com/watch?v=PwEbyUactDE

MISTÄ oikein johtuu Suomen taantuma pohjimmiltaan?

http://www.uusisuomi.fi/raha/141684-die-welt-tama-...

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2015/11/1...

SISÄINEN DEVALVAATIOKO kaiken pahan alku ja juuri sekä EU/EMU:ssa kuin meillä Suomessakin?

Taisto Orre

Ei se ihan noin mene. Elämme Globaalissa maailmassa ja kaikissa tapauksissa meidän on neuvoteltava kaikkien kanssa.
Meillä oli kansanäänestys EU:n liittymisestä. EMU taas päätettiin kansan valitsemien päättäjien toimesta. Ei kansanäänestyksiä voi joka kertaa uusia jos tulos ei tyydytä, joitakin osapuolia. 17 miljoonaa ihmistä äänesti Brexitin puolesta ja nyt monet heistäkin kokevat tulleensa huijatuksi. Ei kansan menestyksen kulmakivi ole oma valuutta. Esimerkiksi voisi ottaa 150 köyhintä maata, jotka täyttävät kirjoittajan mainitsemat kriteerit itsenäisestä valtiosta.
Jos meillä olisi ollut oma valuutta ja se mitä todennäköisemmin olisi devalvoitu jo kolme kertaa niin mitä maksaisi kuppi kahvia nyt? Metsäteollisuuden ei olisi tarvinnut uudistua ja olisimme made in USSR:n vasallivaltio. Itsenäinenkö?
Ei Suomi ole ollut itsenäinen kuin muutaman vuoden tosiasiallisesti vain vuosien 1918-1945 ajanjakson.
Naatiskellaan nyt rauhasta ja lisääntyvästä ja kehittyvästä Euroopasta.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

#32. ELI tarkoitatko, että "kun lähtee sutta pakoon, voi karhu tullakin vastaan". Tulkinta voi olla myös itäinenkin Iso-Veli Nalle pahimmassa tapauksessa EU/EMU/euro-"brysselöitymisen" kääntöpuolena!!

SUOMI on siis puun ja kuoren välissä: jos yhtä lipaiset, pyllistät toiselle!

Toimiapa siinä itsenäisesti, riippumattomasti, puolueettomasti,mielekkäästi ja valtioviisaasti! SIINÄ PULMA!

Käyttäjän mattiantero kuva
Matti Kyllönen

Hyvin kootut tunnusmerkit. Näiden perusteella Suomea ei vida pitää itsenäisenä valtiona.

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

#34.ELI Suomi viettää "epäitsenäisyyspäivää" joulukuun kuudentena!

Perustuslakiin on kirjattu, että "Suomi on Euroopan unionin jäsen (4.11.2011/1112).... Samalla Suomi ei ole enää täysivaltainen tasavalta, koska Suomi on alistettu EU:n säädöksiin. Samalla Suomi on alistettu myös euromaana EMUn päätöksiin ja (talous.ym) velvoitteisiin ja nähtyihin rasitteihin sekä riskeihin. EI hyvä valtiosopimus ja unioni!

I-6 ARTIKLA Unionin oikeus

Tämä perustuslaki sekä lainsäädäntö , jota unionin toimielimet antavat käyttäessään sille annettua toimivaltaa, ovat ensisijaisia jäsenvaltioiden oikeuteen nähden. EU-asetuskin sopimuksesta puhumattakaan syrjäyttää sen kanssa ristiriidassa olevan kansallisen lainsäädännön. Päätösvalta on siis EU/EMUlla. Ja Suomi-neito on vain piikana ja renkipoikana suvereniteettinsa täysin menettäneenä EU/EMUn käskyläisenä. Onko se viisasta?
__________________________________________________________________

Toisaalta Suomi on alistettu ja velvoitettu juridisesti, poliittisesti ja taloudellisesti ylivelkaantuneena euromaana EMUn käskyläiseksi. Onko se enää itsenäisyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä?

Ketä on syyttäminen, että Suomi menetti täydellisen itsemääräämisoikeuden kansallisista, poliittisista, taloudellisita ja juridista asioista?
EU:stahan toki suoritettiin kansanäänestys, mutta euroon ja EMUun Suomi vietiin väkisin tiettyjen puolueiden voimin. TÄSSÄ EMUPÄÄTÖS EDUSKUNNASSA:

http://www.youtube.com/watch?v=PwEbyUactDE

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tässä yksi luettelo Itsenäisen Valtion Tunnusmerkeistä:(Google)
http://minnataka.blogspot.fi/2012/12/itsenaisen-va...

LAAJEMPI akateeminen Itsenäisyyden käsittelytapa: (Google)
(pdf) Valtion tunnusmerkit Maapallolla on 195 itsenäistä valtiota.Tekninen...

University of Lapland (FI)/ https://www.ulapland.fi/loader.aspx.id=d86f14a2-df...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Jälkiviisastelua: "Etteikö Suomi ole muka itsenäinen valtio?"

http://lokari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/247232-ette...

ONKO itsenäisyys ja riippumattomuus vain pelkkä suhteellinen käsite?
Niitäkin kun on monta eri kategoriaa laadullisesti ja itsenäisyysasteiltaan:

- Ovatko Ruotsi, Tanska ja muut ei-euro/EMU-maat itsenäisempiä kuin EU/EMU-Suomi? Määrittääkö integraatioaste itsenäisyyttä?

- Onko Norja kaikkein itsenäisin Pohjoismaa, kun se ei kuulu EU:hun eikä EMUun, mutta on silti NATO-maa. Kuten Islantikin taitaa olla?

VAI onko niin, että itsenäisyys ja riippumattomuus ovat vain suhteellisia käsitteitä? - Ilman hyviä suhteita eivät ihmiset ja valtiot tule toimeen.

- Mitkä ovat koko Euroopan kaikkein itsenäisimmät valtiot ja maat?

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

#34. Nykyisessä postmodernismin, globaalisuuden, ahneen uusliberalismin ,kvartaalisen markkinatalouden, välinpitämättömyyden ja "sateenkaariajettelun" arvotyhjiössä tarvitaan tervettä kriittisyyttä, aitoa isänmaallisuutta ja kansallistuntoa. Kutsuttakoon niitä sitten populismiksi tai nationalismiksi tai muilla haukkumanimillä. Kansalaisten mielipiteitä ei saisi ylenkatsoa. Se on paha virhe ja ylimielisyyttäkin, joka voi kostautua myöhemmin. Lisäksi se kuuluu mielipiteen ja sanan vapauteen ja demokratiaankin.

Tärkeitä suomalaisia peruspilareita ja -perinteitä ei saa eikä voida heittää romukoppaan. Häpeällisiä ne kumouspiirit, jotka toimivat rakkaaan isänmaamme pään menoksi ja rappeuttavat pyhiksi katsottuja isiemme arvoja: KOTI, USKONTO JA ISÄNMAA. Tarvitaan kansalliset yhteisvastuutalkoot, jotta Suomi olisi taas kaikkien kunnioittama maa. Ristiriitoja lietsomalla se ei onnistu.

KYLLÄ ISÄNMAALLISUUTTA TARVITAAN NYKYISEN ARVOTYHJIÖN TÄYTTÄJÄKSI:

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000004894077...

ITSE, minä KK, olen vannonut virkavalan 1970-luvun vaihteessa käsi Raamatulla ja luvannut henkeni edestä puolustaa Suomea. Kai se on sitä isänmaallisuutta, vai mitä?

LISÄÄ Itsenäisen Valtion Tunnusmerkkejä ja TÄSSÄ KUNNON ITSENÄISYYSPÄIVÄN PUHEENVUORO!!

http://mvlehti.net/2014/12/30/itsenaisen-valtion-t...

http://rayhablogi.blogspot.com.es/2014/12/itsenais...

TÄSSÄ lisää itsenäisyyden määrittelyä:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/497319/itsenaisyyde...

Käyttäjän karikilpio kuva
Kari Kilpiö

Tekstiä olisi nyt - vuonna 2017 - syytä vielä päivittää ajan tasalle, missä nyt mennään! Lisätkää muuttuneet ja korjattavat asiat. Please!

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille! Pidetään lippu korkealla!

Toimituksen poiminnat